In deze escaperoom moeten leerlingen verschillende opdrachten oplossen om de code te kraken.
Volgende opdrachten komen aan bod:
Op deze kaartjes worden korte situaties beschreven. De leerlingen lezen de situatie en beginnen het stuk uit te voeren. Ze improviseren hierbij hun handelingen en tekst binnen de context.
Hulpfiche voor het herleiden van standaardmaten van lengte, gewicht, inhoud, oppervlakte en volume.
Aan de hand van dit taalspel wordt de vervoeging van de werkwoorden kort herhaald.
De leerlingen dobbelen met de dobbelsteen en gaan zo het bingoveld rond. Ieder heeft een bingokaart waarop ze de werkwoorden juist moeten vervoegen. Wie heeft als …
Per klank (a, e, i, o, u) is er een bundel met volgende oefeningen:
Hang deze vlaggen op in je klas en kijk samen met je leerlingen uit naar de (paas)vakantie.
Leerlingen maken een presentatie over een sport of een land.
Leerlingen maken een presentatie en komen hun gekozen onderwerp woordstellen. Ze krijgen de evaluatiecriteria en vullen nadien ook een zelfevaluatie in.
Leerlingen krijgen stellingen over seks. Zij moeten feit of fabel aanduiden.
Conclusie is dat er meer fabels dan feiten zijn.
Deze reeks extra remediëringsoefeningen over het voltooid deelwoord bevatten fiches met uitleg en oefeningen over de v.t.t. met hebben/zijn + het voltooid deelwoord.
Via XtraMath kunnen leerlingen het optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen oefenen.
Via een leraaraccount kan je de leerlingen organiseren in klassen met einddatums, waardoor het makkelijker is om de voortgang in een bepaald schooljaar …
Met deze AI-prompt kun je leesvragen uit teksten genereren.
Er zijn twee prompts. De eerste is voor chatPDF en de tweede voor Copilot.
Copilot is trager, maar de output lijkt iets kwalitatiever.
Het model maakt een onderscheid tussen vragen die …
In dit leermiddel vind je een oplijsting van de ZILL-doelen voor het tweede leerjaar.
De doelen die bereikt moeten zijn, staan in het blauw.
[=cookies_necessary=]: [=cookies_necessary_desc=]
[=cookies_functional=]: [=cookies_functional_desc=] aanbevolen
[=cookies_social=]: [=cookies_social_desc=] aanbevolen
[=cookies_statistical=]: [=cookies_statistical_desc=]
[=modal_cookie_choose_your_own_desc=]
[=modal_cookie_save_preference=]