-
Voeding: Cascade van waardebehoud
Jaarlijks gaat er in Vlaanderen bijna 900.000 ton eetbaar voedsel verloren. Een vierde daarvan gooien huishoudens thuis weg. Ook bij de horeca en catering belanden heel wat voedseloverschotten via de restafvalzak in de verbranding. In de …
Beeld -
Eerste hulp bij tandongevallen: Infofiche
Deze infofiche werd opgesteld door het Vlaams Instituut Mondgezondheid en geeft aan wat je moet doen bij een gebroken of verplaatste (melk)tand.
Beeld -
Circulaire economie: Infographic
Deze infographic is het princiepsdiagram van de circulaire economie: het vlinderdiagram.
Het toont voor biologische (linkerhelft) en technische (rechterhelft) materialen de verschillende mogelijkheden voor circulariteit, in volgorde van waarde-behoud …
Beeld -
Circulaire economie: Bedrijfsmodellen
Dit beeld resumeert enkele typische bedrijfsmodellen die kunnen gebruikt worden binnen een circulaire economie. Het is een Vlaanderen Circulair adaptatie van een Aaccenture grafiek.
Vijf typische bedrijfsmodellen worden gegeven, verspreid over …
Beeld -
Reflecteren over een opdracht
De leerlingen gooien met een dobbelsteen. Het gegooide getal bepaalt de reflectievraag in de reflectiecirkel.
Wat vind je dat je goed hebt gedaan?
Wat vond je het (minst) leuke aan de opdracht?Beeld (4)Andere functie -
Jaarkalender schooljaar 2012-2013
Maandkalender van september t.e.m. augustus voor het schooljaar 2012-2013.
BeeldLeerkracht -
Schematisch overzicht kloklezen bij de analoge klok
Schematisch overzicht voor het lezen van de analoge klok.
Beeld (15)Leerkracht -
Kloklezen tot op vijf minuten nauwkeurig
Overzicht voor het kloklezen tot op vijf minuten.
Er zijn drie verschillende versies.Beeld (10)Leerkracht -
Lengtematen van m naar mm: Domino
Eenvoudig dominospel voor de inoefening van m en mm. Opdracht voor de leerlingen: leg telkens m tegen mm of omgekeerd.
Beeld (19)ICT-coördinator, Ander -
Lengtematen van m naar dm: Domino
Eenvoudig dominospel voor de inoefening van m en dm. Opdracht voor de leerlingen: leg telkens m tegen dm of omgekeerd.
Beeld (29)ICT-coördinator, Ander -
Volumematen l en ml: Domino
Eenvoudig dominospel voor de inoefening van l en ml. Opdracht voor de leerlingen: leg telkens l tegen ml of omgekeerd.
Beeld (22)ICT-coördinator, Ander -
Volumematen l en dl: Domino
Eenvoudig dominospel voor de inoefening van l en dl. Opdracht voor de leerlingen: leg telkens l tegen dl of omgekeerd.
Beeld (26)ICT-coördinator, Ander