-
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Paint With Music: Google Arts & Culture Experiments
Aan de hand van deze interactieve oefening kan je tekeningen maken die worden ingezet in muziekfragmenten. Je gebruikt een penseelstreek om de muziek te tekenen.
Je kan kiezen tussen vier verschillende werelden waarin je gaat tekenen:
…Interactieve oefening (5)Leerkracht -
ICT-team Inigo: Wakelet ICT in de klas
Hier vind je per leerjaar extra informatie, tools, inspiratie, lesmateriaal én onze volledige leerlijn ICT & media.
Website (7)ICT-coördinator -
Het feest van Sinterklaas: Oefeningen
In deze oefening vind je verschillende oefeningen over het feest van Sinterklaas:
- een video over Sinterklaas,
- 2 praatplaten met woordenschat over Sint en Piet,
- draaikaarten om woordenschat te oefenen,
- een oefeningenreeks (o.a. woordenschat, …
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Afval sorteren: Pmd
In een filmpje van Fostplus krijg je een overzicht van wat wel of niet in de pmd-zak hoort. Daarna volgen drie oefeningen waarbij jij het afval al dan niet toevoegt aan de pmd-zak.
Interactieve oefening (6)Leerkracht, Ander -
Interactief lerarenconcert met jazzmuziek
Een opname van een swingend lerarenconcert boordevol jazzmuziek werd hier gebruikt als basis voor een interactieve video met commentaar bij het concert en educatieve vraagjes voor de kijkers.
De leerkrachten in de video zijn leerkrachten van …
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Blob Opera: Google Arts & Culture Experiments
Creëer je eigen opera-geïnspireerde nummer met Blob Opera. Je hebt hiervoor helemaal geen muziekvaardigheden nodig. Blob Opera is een machine learning-experiment van David Li in samenwerking met Google Arts & Culture.
Bekijk hier hoe …
Interactieve oefening (17)Systeembeheerder -
Kloklezen oefenen: Scratch
Klik op de gele knop en verwoord hoe laat het is.
Klik daarna op de groene knop om het juiste antwoord te horen.Met de pijltjes kan je de volgende niveaus instellen:
- uren,
- halve uren,
- kwartier,
- blokken van 10 …
Interactieve oefening (6)Leerkracht, ICT-coördinator -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Programmeer jouw dansfeest: Hour of code
Programmeer je eigen dansfeestje met dieren. In deze Hour of Code-activiteit van Code.org gebruik je blokken code om verschillende dansers te kiezen en hun dansbewegingen en reacties op de muziek te programmeren. Je doorloopt …
Interactieve oefening (5)Organisatie, firma, vzw -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3)