-
Programmeer jouw dansfeest: Hour of code
Programmeer je eigen dansfeestje met dieren. In deze Hour of Code-activiteit van Code.org gebruik je blokken code om verschillende dansers te kiezen en hun dansbewegingen en reacties op de muziek te programmeren. Je doorloopt …
Interactieve oefening (5)Organisatie, firma, vzw -
Future Teacher 3.0: Wat is differentiatie?
In deze e-module komen volgende onderdelen aanbod:
- differentiatie op vier sporen;
- waarom differentiëren;
- mythes;
- verschillende ondersteuningsbehoeften.
Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Tools bij differentiatie
In deze e-module leer je welke soorten tools je kan inzetten bij differentiatie:
- studentrespons,
- digitale oefeningen,
- samenwerken,
- video,
- varia.
Interactieve oefening (3) -
Shapegrams: Digitale tekeningen maken
Je oefent met Shapegrams het digitaal tekenen en ontwerpen. Elk Shapegramdocument bevat een zelfstudievideo, ontwerphints, een afbeelding om na te maken, ruimte om te tekenen en een extra uitdaging.
Je oefent heel wat technische vaardigheden …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, TPACK en student response systemen
In deze videoles maak je kennis met verschillende modellen:
- SECI;
- Dunning-Kruger;
- Tpack;
We onderzoeken samen:
- het test-effect;
- Wat werkt?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, het canvas
Het belangrijkste verschil tussen fotobewerking en videobewerking, is dat we het concept van het doek (canvas) beter moeten begrijpen. Bij video omvat die ook de tijd!
In deze videolessen leer je meer over het canvas.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, goed gebruiken van een student response system
In deze videoles staan we stil bij het goed gebruiken van student response systemen.
Heb je al eerder quizzen op deze manier gebruikt, waarbij het doel was om de studenten te activeren - hen te helpen zich op het nieuwe onderwerp te concentreren …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen
In deze journey leer je wat passende en authentieke beoordelingen betekenen. Een goed assessmentontwerp is intrinsiek motiverend, ontwikkelt de digitale competentie en verantwoordelijkheid van de leerlingen en bouwt het vermogen van de …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het kiezen en gebruiken van online tools
In deze e-module krijg je zicht op:
- het verkennen van online tools;
- het gebruiken van online tools;
- het evalueren van online tools.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, hoe kies je digitale hulpmiddelen?
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit bij online leren. In deze videoles behandelen we de vraag 'Hoe kies je digitale hulpmiddelen'?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, de mogelijkheden
Blogs, podcasts en video's creëren nieuwe mogelijkheden voor beoordelingen. Het kan studenten ook helpen om te oefenen en zich voor te bereiden op de beoordeling. Alistair illustreert vanuit zijn eigen ervaringen als docent hoe je dit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, techniek
In dit leerpad krijg je enkele voorbeelden en belangrijke tips over het ontwerpen van goede meerkeuzevragen.
Geoff Rebbeck geeft inzicht in het gebruik van e-portfolio's en daagt ons uit om studenten te prikkelen tot zelfsturend …
Interactieve oefening