-
Future Teacher 3.0: Wat is differentiatie?
In deze e-module komen volgende onderdelen aanbod:
- differentiatie op vier sporen;
- waarom differentiëren;
- mythes;
- verschillende ondersteuningsbehoeften.
Interactieve oefening (3) -
Voor wie (bijna) alles wil weten over Xerte
Je weet hoe je met Xerte interactieve online modules maakt. In deze module bekijken we nog enkele van de overgebleven paginasoorten. Daarnaast leer je hier hoe je de vorderingen van gebruikers kunt volgen.
Als de module klaar is, wil je …
Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Tools bij differentiatie
In deze e-module leer je welke soorten tools je kan inzetten bij differentiatie:
- studentrespons,
- digitale oefeningen,
- samenwerken,
- video,
- varia.
Interactieve oefening (3) -
Inclusief leren: Presentatie webinar
In de meeste organisaties verwachten mensen dat het ondersteuningsteam verantwoordelijk is voor studenten met een beperking die toegang hebben tot het curriculum. We gaan even na wie er verantwoordelijk kan zijn.
…Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van schrijven, hulpmiddelen en lesgeven
In deze journey bekijken we hoe onderwijsmethoden de schrijfvaardigheden kunnen ontwikkelen en ondersteunen.
We onderzoeken ook hoe verschillende hulpmiddelen en technologieën studenten in verschillende fase van het ontwikkelen van …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, TPACK en student response systemen
In deze videoles maak je kennis met verschillende modellen:
- SECI;
- Dunning-Kruger;
- Tpack;
We onderzoeken samen:
- het test-effect;
- Wat werkt?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, haal meer uit een online quiz
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. In deze korte videoles krijg je tips om meer uit je online quiz te halen.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, het canvas
Het belangrijkste verschil tussen fotobewerking en videobewerking, is dat we het concept van het doek (canvas) beter moeten begrijpen. Bij video omvat die ook de tijd!
In deze videolessen leer je meer over het canvas.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, goed gebruiken van een student response system
In deze videoles staan we stil bij het goed gebruiken van student response systemen.
Heb je al eerder quizzen op deze manier gebruikt, waarbij het doel was om de studenten te activeren - hen te helpen zich op het nieuwe onderwerp te concentreren …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Design Online leren, analyse (stap 1)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design online leren.
In de eerste stap bekijken, bespreken en analyseren we de uitgangspunten.
Wie hier te snel overgaat of er onvoldoende tijd voor uittrekt, zal later veel tijd …
Interactieve oefening -
Future Teacher: Design Online leren, het ADDIE-model
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design online leren.
De inleidende module staat stil bij het ontwerpen van onderwijs. Je gaat aan de slag met het ADDIE-model.
Met de opdrachten in deze module leggen we de koppeling …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van schrijven, jouw vaardigheden ontwikkelen
In deze e-module ga je nadenken over je eigen vaardigheden en of het TPACK-model niet alleen van toepassing is op het onderwerp dat je geeft, maar ook op de schrijfvaardigheden die je moet aanleren om studenten te laten opbloeien. …
Interactieve oefening