-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
dynamoPROJECT: Praktijkvoorbeeld
In dit filmpje worden drie praktijkvoorbeelden getoond met getuigenissen van leerkrachten, leerlingen en experts over de meerwaarde om via dynamoPROJECT met een kunstenaar aan de slag te gaan in de klas. De mogelijkheden zijn eindeloos: Schakel …
Video -
Vlaggen voor vrede: Ketnet
De oorlog in Oekraïne laat ook de kinderen niet onberoerd. Daarom start Ketnet met de actie #vlaggenvoorvrede. Kinderen creëren een tekening en maken er een vlag van. Hang die vlag dan op een zichtbare plek. Via Ketnet.be en de …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Textiel en de circulaire economie
Tom Duhoux, onderzoeker circulaire economie bij VITO, neemt jullie mee in de wereld van textiel en de uitdagingen ervan.
Textiel heeft de 4de grootste milieu-impact van alle consumptiegoederen. We kopen elk jaar 26 kg kleding per persoon in Europa. De …
Video -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Dave Morris: Zeven stappen om tot improvisatie te komen
Volgens Dave Morris is improviseren zelfs niet eens een ding. De improvisator en verhalenverteller leert je in zeven stappen improviseren en laat je zien hoe je deze stappen kan integreren in je leven, in The Way of Improvisation.
VideoLeerkracht -
Lichamelijke aanraking: Toestemming of niet?
In dit filmpje wordt eenvoudig uitgelegd wat toestemming is. Hoe je toestemming kan krijgen en geven.
Het gaat over kinderen die zelf over hun lijf beslissen, over lichamelijke keuzevrijheid, maar ook over weerbaarheid.
Video (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Micro-agressie: Infoclip
De kennisclip gaat over micro-agressie. Wat is micro-agressie? Van waar komt het? Wat zijn de gevolgen en wat kunnen we er aan doen wordt hier aangehaald.
Hiernaast vind je op het einde van de video ook nog een QR-code die je brengt naar twee …
Video (8)Leerkracht -
Samen Supersterk! door de Ketnet-wrappers: Europese Vriendschapsdag
De corona-epidemie overheerst het leven, niet enkel van volwassenen maar ook van kinderen. Daarom slaan Ketnet en dertien kinderzenders uit de hele wereld de handen in elkaar en roepen ze 12 november uit tot Europese Vriendschapsdag. Met de …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Spatial Augmented Reality
In De Hoge Kouter Kortrijk, buitengewoon onderwijs, wordt Spatial Augmented Reality ingezet om leerlingen te ondersteunen bij assemblagetaken. De school participeert aan het COSMO-onderzoek waarbij de technologie verder op punt wordt gezet. Hoewel …
VideoLeerkracht