-
Level Up: Magazine over gezond gamen
Ons nieuw magazine over gezond gamen is nu beschikbaar: Level Up! Het bevat 32 interactieve en inzichtrijke A4 pagina’s rond gezond gamen en digitale balans.
Wat zit er onder andere in?
- uitleg over de wereld van games: evolutie, soorten …
Fysiek materiaal -
Doorkijkcompressor: Project InnoVET XR
Dankzij dit project werd een Mixed Reality toepassing gecreëerd om leerlingen en leerlingen aan de slag te laten gaan met de schroefcompressor. In eerste instantie kunnen leerlingen naar de belangrijkste onderdelen kijken via een individueel …
Artikel -
Leren tekenen met SketchUp 3D: Presentatie
In deze Prezi-presentatie kom je meer te weten over het tekenprogramma Sketchup 3D en hoe je ermee aan de slag kan. Komt onder andere aan bod:
- wat is SketchUp;
- wat is 3D-tekenen;
- inleiding SketchUp;
- menubalk;
- oefenen;
- leren tekenen met SketchUp.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
ICT-integratie derde graad: Bachelorproef digitale tools
Voor mijn bachelorproef maakte ik deze website. Het is een overzicht van digitale tools om te gebruiken in de klas bij het aanbrengen van de 21e-eeuwse vaardigheden.
In de instructievideo's leg ik stap voor stap uit hoe de tools precies werken …Website (4)Student (lerarenopleiding) -
School Fab Lab AR: Machines in je klas
Met de School Fab Lab AR app haal je via augmented reality verschillende fabricagemachines in je ruimte binnen met behulp van een iPad of iPhone. Zo kan je bijvoorbeeld een 3D-printer binnenhalen waarmee je volop virtueel kan experimenteren. …
App of softwareLeerkracht -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Building learning labs and innovative learning spaces
Een praktische gids die door European Schoolnet is ontwikkeld om scholen en leraren te ondersteunen in het uitrollen van STEM-labo's en een Future Classroom. De middelbare school RHIZO Lyceum OLV Vlaanderen wordt in deze gids als …
ArtikelLeerkracht -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht -
Corona-Educatief: Scholengemeenschap Basisonderwijs Sint-Niklaas
De laatste dagen zijn speciaal geweest. Om de hele informatiestroom voor de leerlingen, ouders en collega's te structureren hebben we een 'Corona-educatief-website' gemaakt.
Dit platform biedt naast de klaswebsites, Bingel en de weekcontracten (via …
Website (12)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Starten met VR in de klas: Infobundel
Deze bundel richt zich tot scholen die aan de slag willen gaan met Virtual Reality (VR) en meer specifiek met assemblagetaken in Virtual Reality. Je leest er o.a. over de geschiedenis van Virtual Reality en krijgt heel wat …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht -
Optimalisatie van opleiding en begeleiding in de assemblage
COSMO (COgnitive Support in Manufacturing Operations) is een onderzoeksproject rond Augmented en Virtual Reality in de assemblage. Op de website kan je het onderzoeksproject volgen en naarmate het project vordert zal hier ook (gratis) …
WebsiteLeerkracht -
Gwanders: Een coöperatief inlevingsspel rond Anders Zijn
Door in de huid van vier kinderen op het Gwanders-eiland te kruipen, merken kinderen (vanaf acht jaar) dat anders zijn goed is. Anders zijn is bijzonder, leuk en gewoon heel erg nodig. Naast de verschillen merken de kinderen ook gelijkenissen en …
Website (5)