-
EV’nAR 2.0: Project InnoVET XR
In het project wordt via MS hololens, tablet en smartphone (IOS en Android) lesondersteunend materiaal geboden rond alternatieve aandrijvingstechnieken in het autotechnisch onderwijs. Leerlingen leren klassikaal of zelfstandig in een zo …
Artikel -
Het interieur van een muziekinstrument: Beeldmateriaal
Via dit artikel krijg je verbluffende foto's te zien die de architecturale interieurs onthullen die verborgen zitten in klassieke instrumenten.
ArtikelLeerkracht -
Toonladderchallenge: Handleiding
In dit artikel legt Joris uit hoe hij tot de toonladderchallenge is gekomen en hoe je ermee aan de slag kan gaan. Hij belicht welke stappen hij zelf genomen heeft en welke tools hij handig vindt.
De filmpjes die bij deze toonladderchallenge …
ArtikelLeerkracht -
VR trainers on track: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde CVO Edukempen in samenwerking met PXL Smart ICT en PXL Onderwijsinnovatie een TTT-programma om Vivista-software te gebruiken. Leerkrachten auto van Campus Het Spoor waren het eerste testpubliek van het TTT-programma …
Artikel -
Herleefde sculpturen: Poseren met beelden
Dit artikel biedt jou inspiratie als je aan de slag wil rond poseren en verbeelding of wil werken rond standbeelden, bv. binnen een les drama of binnen woordkunst-drama. Ook kan je binnen beeld aan de slag rond fotografie door samenstellingen te …
Artikel (4)Leerkracht -
Sander De Keere en Thibault Christiaensen zoeken nieuwe klassiekers
Bach of toch maar Ed Sheeran? In Iedereen beroemd duiken Sander De Keere (Klara) en Thibault Christiaensen (StuBru) de muziekgeschiedenis in, op zoek naar nieuwe klassiekers. Wat is voor jou een echte ochtendklassieker? En wat zou het …
Artikel -
Autotechnisch onderwijs: Online leren en evalueren
Binnen dit traject is gekozen voor de ontwikkeling van e-learningmodules en tools die gratis ter beschikking zijn in alle studierichtingen op alle niveaus binnen het studiegebied auto voor leerlingen en leerkrachten. Er bestaat heel wat online …
Artikel -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht -
Veilig werken aan hybride wagens met augmented reality
De innovatie ligt in dit project op verschillende gebieden. Voor de implementatie van de ontwikkelde EV’nAR wordt gebruik gemaakt van augmented reality op een hololens. Dit is een innovatieve bril die de mogelijkheid biedt om een virtueel …
Artikel -
Musea zetten hun deuren digitaal open met aangepast lesmateriaal
Alle musea zijn dicht, maar je kan op zoveel educatieve manieren de collecties verkennen.
Net op momenten als deze kan je kinderen en jongeren met musea laten kennismaken.Vele medewerkers hebben trouwens aangepast lesmateriaal en tips uitgewerkt om …
Artikel (6) -
Laat je leerlingen proeven van cultuur tijdens corona
Laat kinderen en jongeren collecties en het rijk aanbod aan podiumkunsten vanachter hun scherm bewonderen. Culturele instellingen halen alles uit de kast om hun aanbod binnenskamers te brengen.
Artikel -
Modulaire beroepsopleidingen in Vlaanderen
Een steeds wijzigende maatschappij vraagt voortdurend naar beroepsopleidingen die sterk afgestemd zijn op de behoefte en nood aan goed opgeleide vakmensen. Deze opleidingen moeten ook rekening houden met een grote diversiteit van de studenten …
Artikel (3)Andere functie