-
Code City: Codeerlessen
Coderen en computationeel denken zijn dé vaardigheden van de toekomst. Door te coderen leren kinderen de digitale wereld beter begrijpen. Ze leren logisch nadenken, krijgen een beter ruimtelijk inzicht en lossen problemen op. Een flinke …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Robots voor educatie: Smart
Bij Smartrobot.solutions geloven we er in dat er voor elke uitdaging een robot gebruikt kan worden. Of het nu gaat om een zorgrobot, een servicerobot in de horeca of een telepresencerobot op kantoor, er is altijd een robot voor jou.
Voor educatie …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Leer je kind programmeren met Scratch! - Roadbear Studios
Programmeren voor kinderen, een hot topic. Veel ouders willen graag dat hun kind op een soort van programmeercursus gaat. De programmeerklasjes voor kinderen schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond.
De eerste onderzoeken naar of alle …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator -
De Creatieve Code
De Creatieve Code zet programmeren in als een creatieve tool en is tegelijkertijd een actieve manier om meer over kunst te weten te komen. Leerlingen leren bovendien kritisch te kijken naar technologie door er zelf mee aan de slag te gaan.
Samen …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
STEMpedia Education: Lesmateriaal en projecten voor STEM
STEMpedia helpt leerlingen en leerkrachten op een interactieve manier leren over kunstmatige intelligentie, machine learning, Python en robotica. De website bundelt een grote hoeveelheid aan projecten en leermiddelen over coderen en …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Doorkijkcompressor: Project InnoVET XR
Dankzij dit project werd een Mixed Reality toepassing gecreëerd om leerlingen en leerlingen aan de slag te laten gaan met de schroefcompressor. In eerste instantie kunnen leerlingen naar de belangrijkste onderdelen kijken via een individueel …
Artikel -
STEM@VLAIO
De Vlaamse Regering wil de interesse in Vlaanderen rond wetenschap en technologie versterken. Dit om een grotere instroom in STEM-onderwijs en doorstroming naar STEM-functies in het werkveld te realiseren, en tevens ook om de STEM-geletterdheid …
WebsiteLeerkracht -
Grieks en Minecraft: Akropolis Avontuur
Hoe breng je educatieve technologie in de klassieke talen? Vorig academiejaar ontwierpen mijn studenten en ik lesmateriaal dat net dit deed! We ontwikkelden twee levels waarin leerlingen het oude Rome konden verkennen en via opdrachten meer …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Codeer wiskundegame met ChatGPT en Google Sites
In dit artikel vertelt Tony hoe hij met behulp van ChatGPT en Google Sites een wiskundige game ontwierp.
Je kan het spel ook zelf spelen.
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Breng Tacitus tot leven met AI
Artikel over een project rond AI-technologie, een samenwerking tussen de UGent en het Sint-Lievenscollege, waar een brug werd geslagen tussen twee ogenschijnlijke tegenpolen: klassieke talen en programmeertalen. In dit project kan je je kennis van …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Pythia: Epigrafie, poëzie en AI
Bij het bestuderen van de Klassieke Oudheid vertrouwen we op allerlei bronnen. Verhalen van grote dichters, prachtige tempels, tekeningen op allerlei objecten … In dit AI-project maak je kennis met de epigrafie, de tak van archeologie die …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
AI in de klas: Waarom en hoe?
Artikel over hoe en waarom je AI kan inzetten in de klas. Je ontdekt enkele concrete ideeën om AI te betrekken in taalvakken, in kunst en in de ruimere maatschappij. Zo kan dit als inspiratie dienen voor het opzetten van vakoverschrijdende …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, …