-
Safe to school: Dode hoek
Doelstelling: Beseffen dat een deel van de ruimte naast een motorvoertuig niet in de achteruitkijkspiegel wordt weerspiegeld en dus niet zichtbaar is voor de bestuurder.
De vraag hoe ruimte wordt ervaren in een context van verkeersveiligheid …
Downloadbaar lesmateriaal -
Safe to school: Snelheid
Aan de hand van de cijfers begrijpen de leerlingen de rol die snelheid speelt in de risico’s op verkeersongevallen en de ernst ervan. Ze worden ertoe aangezet zelf berekeningen te maken en grafieken te interpreteren.
Snelheid krijgt in onze …
Downloadbaar lesmateriaal -
Warmtepompen, zonnepanelen en windenergie, wat je altijd wou weten.
Met deze drie educatieve brochures willen we leerkrachten van diverse onderwijsniveaus en leerlingen uit het secundair onderwijs de nodige informatie omtrent warmtepompen, zonnepanelen en windenergie beknopt en in begrijpbare taal aanreiken. Het is …
Downloadbaar lesmateriaal -
Impact, rondleiding over wetenschap en samenleving in het GUM: Lespakket
Dit lespakket is in de eerste plaats bedoeld als voorbereiding op de rondleiding Impact in het GUM - Gents Universiteitsmuseum. De bedoeling is om leerlingen te laten kennismaken met hoe wetenschap en samenleving met elkaar verbonden zijn.
…Downloadbaar lesmateriaal -
Repair café: Hersteller voor de klas
Tips om met je klas op bezoek te gaan bij een Repair Café of een professionele hersteller in de buurt. Of om eventueel een hersteller uit te nodigen in de klas.
Tijdens zo’n bezoek of klasgesprek ontdekken leerlingen wat vrijwillige …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Samenwerken en samen maken
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: samenwerken en samen maken vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal