-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Dansexpressie: Muzische inspiratiegids - Zeppelin
Het boek Dansexpressie maakt deel uit van een reeks muzische inspiratiegidsen. Deze gidsen werden ontwikkeld vanuit de didactiek van Zeppelin die leerkrachten en begeleiders ondersteunt in het uitdenken van inspirerende …
Fysiek materiaalLeerkracht, Directie, … -
Transpose: Chrome-extensie
Speel je wel eens mee met een YouTube-video om een liedje te oefenen of te leren van een muziekles? Als je een liedje in een andere toonsoort onder de knie moet krijgen, kun je dit hulpmiddel gebruiken om de toonhoogte aan te passen, een deel in …
App of softwareLeerkracht -
STEM School Label
Met het STEM School Label kunnen schoolvertegenwoordigers met behulp van een online zelfbeoordelingsinstrument hun school evalueren volgens de criteria die een STEM-school definiëren. Dit zelfbeoordelingsinstrument stelt vereiste gebieden van …
WebsiteLeerkracht -
De Wonderlijke Wandeling: Wetenschappelijke speurtocht met opdrachten
Op deze wetenschappelijke speurtocht vol leuke opdrachtjes vind je wetenschap waar je het niet verwachtte. Je ontdekt hoe je een standbeeld meet zonder erop te klimmen, hoe je je evenwicht houdt zonder in de Graslei te vallen, hoe kleuren werken …
Aankondiging (4)Ander -
IK WIL MEER SALLY: Interactief dansdomein met dansinstructiefilmpjes, muziek en inspiratie
IK WIL MEER SALLY is het interactieve dansdomein van SALLY dansgezelschap Maastricht.
Met de projecten en opdrachten in dit menu kunnen echte dansfans, stoere doe-het-zelvers, enthousiaste ouders en betrokken leerkrachten zich helemaal onderdompelen …WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal