-
Vervoeging van hebben en zijn: Sing along
Een liedje over de vervoeging van hebben en zijn met nonsensicale rijmwoorden.
Audio (3)Leerkracht -
Vervoeging van hebben en zijn: Karaoke
De karaokeversie van het lied over de vervoeging van hebben en zijn. De cursisten horen enkel de melodie en zingen het lied zelf.
Het lied waarin de tekst gezongen wordt, kan je beluisteren via Vervoeging van hebben en zijn: Sing along
AudioLeerkracht -
Interactieve rondleiding NT2: Minderbroeders, vreemde vogels
Minderbroeders, vreemde vogels
Minderbroeders, wat zijn dat voor vreemde vogels? Het zijn religieuzen of paters die naar het voorbeeld van Franciscus van Assisi leven. Wie is Franciscus? En hoe leven de minderbroeders dan?Ontdek tijdens deze …
tot
Nascholing of activiteit -
Inversie bestaat niet
Schrijf jij telephoon met dubbele -ph en Vlaamsch met -sch zoals in het jaar 1900? Uiteraard niet. Maar je hebt het in de klas (NT2 of Nederlands moedertaal) wel over inversie. Is dat ook niet o zo 1900?
Artikel (10)Leerkracht -
Toegankelijk vrijwilligerswerk voor mensen met een migratieachtergrond
Opnames presentaties, Q&A en nuttige info van de webinarreeks Toegankelijk vrijwilligerswerk voor mensen met een migratieachtergrond:
- Inspirerende praktijkvoorbeelden
- Hoe bereid je je organisatie voor op vrijwilligers met een …
ArtikelLeerkracht -
Taalles geven op afstand: Tips en ervaringen
Tips en advies van de Nederlandse uitgeverij KleurRijker over wat te doen met taal- en inburgeringslessen nu de scholen zijn gesloten. Je vindt o.a. tips over online werkvormen en hoe cursisten te activeren.
Artikel (5)Leerkracht -
Afstandsleren via WhatsApp: Praktijkvoorbeeld
Praktijkvoorbeeld van Linda Van Duin van ANT2 maar mee, hoe zij in Nederland tijdens de eerste week van de schorsing van de lessen afstandsleren heeft aangepakt bij haar ISK-leerlingen (het equivalent van de Vlaamse OKAN-klassen). Ze gebruikt …
ArtikelLeerkracht -
Functioneel en geïntegreerd werken in de basiseducatie
De Netwerkdag van Ligo, centra voor basiseducatie, stond volledig in het teken van hun nieuwe agogische visie. Lees er alles over in dit EPALE-zine.
Artikel -
Wat werkt in taalonderwijs aan laaggeletterde jongeren?
Een project van UAntwerpen ontwikkelde twee praktijkgidsen voor taalonderwijs aan laaggeletterde jongeren. Met de meest recente wetenschappelijke inzichten die vertaald worden naar de klaspraktijk.
De eerste praktijkgids focust …Artikel (4) -
Allemaal in (inter)Actie: Een praktijkgericht didactisch model over omgaan met heterogeniteit
Het didactisch concept Allemaal in (inter)Actie is ontwikkeld binnen de specifieke context van School en Ouders, maar het wil elke NT2-lesgever een kader bieden om voor heterogene groepen aan dezelfde doelstellingen te werken.
Allemaal in …
ArtikelAndere functie -
Tijd voor taal- en spraaktechnologie in onderwijs Nederlands
Wist je dat heel wat wensen vanuit de praktijk van het onderwijs Nederlands met taal- en spraaktechnologie gerealiseerd kunnen worden? Nu al en zonder al te grote investeringen.
Dat is de conclusie van een rapport van de Nederlandse Taalunie na een …
ArtikelAndere functie