-
STEM-spot: Planner
Deze planner helpt je bij het opstellen van een STEM-project. Bij dit stappenplan is er aandacht voor de verschillende fases van het leerproces. Meer info te vinden via de website van stemspot.be.
BeeldOrganisatie, firma, vzw -
Klimaatverandering: Impact op de gezondheid
Presentatie over de klimaatverandering en de risico’s, zoals hittegolven, extreme droogte, bosbranden en bepaalde vormen van luchtverontreiniging, maar ook extreme neerslag en veranderende seizoenen… die dat met zich …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Andere functie -
De Brug van Vroenhoven: Belevingscentrum over WOII en de binnenvaart
De Tweede Wereldoorlog begon voor België op 10 mei 1940 aan de brug van Vroenhoven. En tegelijkertijd aan de bruggen van Veldwezelt en Kanne, op het fort van Eben-Emael, in de steden Maastricht en Tongeren. Ze waren alle het doelwit van …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw -
ERK nog te weinig bekend in volwassenenonderwijs
De onderwijsinspectie stelt tijdens doorlichtingen geregeld vast dat leerkrachten het moeilijk vinden om de leerplandoelstellingen talen te interpreteren en te concretiseren. Leerkrachten zijn ook niet echt vertrouwd met het Europees …
ArtikelAndere functie -
Spijsvertering: Microteaching
In de lerarenopleiding moeten studenten regelmatig aan microteaching doen. Microteaching is een lesje geven van ongeveer 10-15 minuten over een bepaald onderwerp.
Deze bijdrage bevat een les van een kwartier over de spijsvertering.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Organisatie, firma, vzw -
De bouw van het hart
Voorkennis: weten wat een orgaan is en algemene kennis over orgaansystemen.
Beoogde leerresultaten:- De namen van de delen van het hart kunnen benoemen.
- Inzicht hebben in de werking van het hart.
Downloadbaar lesmateriaal (7)Organisatie, firma, vzw -
De opbouw van een blad
- De namen bij een dwarsdoorsnede van een blad kunnen plaatsen.
- Inzicht hebben in de functies van de verschillende onderdelen van een blad.
Downloadbaar lesmateriaal (3)Organisatie, firma, vzw -
De onderdelen van het oog
LES 1:
Voorkennis:
Geen specifieke voorkennis.
Beoogde leerresultaten:- de functie van ieder van de structuren in het oog kennen;
- weten hoe de structuren van het oog samenwerken om te kunnen zien.
LES 2:
Voorkennis:
De leerlingen moeten weten wat …Downloadbaar lesmateriaal (14)Organisatie, firma, vzw