-
Leerlijn STEM-vaardigheden: kleuterklas t.e.m. eerste graad secundair onderwijs
De leerlijn STEM-vaardigheden is aan een instrument dat het ontwikkelingsproces van STEM-vaardigheden bij leerlingen in kaart brengt en dat o.a. bij het evalueren kan gebruikt worden. Leerkrachten werken vaak inhoudsgericht bij STEM-projecten …
Downloadbaar lesmateriaal -
Verzameling weblinks
In dit document vind je een verzameling weblinks naar spelletjes en lessen voor op je digibord. Alle links werden netjes geordend volgens vak en deelvaardigheid.
Met het merendeel van de spelletjes kunnen de kleuters zelfstandig aan de …
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Notenbeeld en ritme inoefenen: Dobbelstenen
Met de dobbelsteen rond notenbeeld kan het notenbeeld ingeoefend worden.
De noten staan in de solsleutel en volgen het bereik van een sopraanblokfluit (lage do tot hoge la).Met de dobbelsteen rond ritmes kunnen ritmes …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Andere functie -
Hoe STEM-competenties in kaart brengen in het basisonderwijs?
Hoe kan je STEM-competenties in kaart brengen in het basisonderwijs?
Dit document geeft je tips en tricks, een rubric en klasvoorbeelden om STEM-competenties van leerlingen in kaart te brengen. Het is een dynamische tool waarmee je in enkele …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht, Ander -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal -
Onderzoeker/onderzoek: Eigen horizon verruimen
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld onderzoeker/onderzoek : eigen horizon verruimen vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Onderzoeker/onderzoek: Proces zichtbaar maken
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld onderzoeker/onderzoek : proces zichtbaar maken vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal