-
NASA Space Place: Verken de aarde en de ruimte
Ontdek de wereld van ruimteonderzoek spelenderwijs. Naast knutselprojecten, doe-activiteiten en video's bevat deze website ook educatieve games.
Website (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Speel pong met je webcamera
Pong is één van de eerste computergames. Nu kan je pong spelen met je webcamera.
Leuk voor kinderen of ouderen die lichaamsbeweging nodig hebben.
Multipong speel je met meerdere toestellen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Merlin Bird ID: Identificeer vogels
Merlin Bird ID helpt bij het identificeren van vogels die je hoort en ziet. De app wordt mogelijk gemaakt door eBird, 's werelds grootste database met vogelwaarnemingen, geluiden en foto's.
Er zijn vier leuke manieren om vogels …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
ZOO Science
ZOO Science zet de zoölogische expertise en wetenschappelijke werking van ZOO Antwerpen en ZOO Planckendael in de kijker. Het eigen zoölogisch onderzoekscentrum, het Antwerp ZOO Centre for Research and Conservation (CRC) voert toegepast …
Website -
SchooVR: Maak zelf virtuele omgevingen
Website war je zelf VR-omgevingen kan bouwen of bestaande lessen kan zoeken en gebruiken in je eigen klas.
WebsiteLeerkracht, Ander -
Tinker ball: Spel
Met dit interactieve spel probeer je op verschillende manieren de bal in het doel te krijgen. Maak gebruik van blikjes, hockeystick, honkbalknuppel, veren... om het balletje op te vangen. Ontwerp en ontdek om tot de correcte oplossing te komen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Euro Space Center
Euro Space Center is een Waals doe-center en laat je kennismaken met het dagelijks leven van astronauten. Herbeleef de verovering van de ruimte en loop op de maan en Mars.
WebsiteLeerkracht -
Justin Beaver: VR over klimaatverandering
Justin Beaver is een interactieve VR-film waarbij de leerlingen de veranderingen door klimaatopwarming en vervuiling kunnen ervaren vanuit de ogen van een bever.
In dit artikel word je meegenomen in het verhaal van Alexandra Sierra, die Justin …
ArtikelLeerkracht -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Brainstorm WIPASOFT: Oefensite
Oefensite met oefeningen ondersteund door visual learning voor verschillende algemene vakken.
WebsiteAndere functie -
Astro Pi: Jouw code in het Ruimtestation
De European Astro Pi Challenge biedt je leerlingen de mogelijkheid om wetenschappelijk onderzoek in de ruimte uit te voeren door computerprogramma's te schrijven die draaien op Raspberry Pi-computers aan boord van het International Space Station.
Downloadbaar lesmateriaal -
The Nature Conservancy: Leerplatform
Deze website zet de klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit in de kijker. Ze leggen hier vooral de nadruk op wetenschappelijk onderzoek.
Het leerplanplatform van The Nature Conservancy voor jongeren, biedt educatieve middelen voor …
WebsiteLeerkracht