-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Sprankel Online: Verzameling aanpasbare Canva-sjablonen
Op dit Canva Creatorprofiel vind je meer dan 800 Canva templates voor je peuters of kleuters. Volledig aanpasbaar aan de noden van jouw klas.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Language Translator
Deze vertaalapplicatie helpt je om te leren spreken in een vreemde taal. Daarnaast kan je foto's van teksten vertalen. Er is ook een snelle stemvertaler ingebouwd.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Dokterspel: Verzorg de gewonde
Een kind is heel zwaar ten val gekomen. Wat kan je allemaal doen om de wonden te verzorgen?
In dit spel volg je stap voor stap de instructies:
- de wonden spoelen en ontsmetten;
- de breuken opsporen en de wonden verdoven;
- de gebroken botten …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Speel pong met je webcamera
Pong is één van de eerste computergames. Nu kan je pong spelen met je webcamera.
Leuk voor kinderen of ouderen die lichaamsbeweging nodig hebben.
Multipong speel je met meerdere toestellen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Dutch Daily: Instagrampagina
Instagramaccount met taaltips voor Nederlands voor anderstaligen. Zo kunnen leerlingen hun woordenschat uitbreiden, nieuwe uitdrukkingen leren kennen en iets bijleren over de Nederlandse cultuur.
WebsiteLeerkracht -
Jurassic VR: Dino's in virtuele realiteit
Met deze app kan je rondlopen in de wereld van Jurassic VR, je kan zelf navigeren of je kan een dino volgen. Je lijkt echt in de virtuele wereld te zitten.
Je kan ook Jurassic simulator kiezen, dan zie je verschillende dinosaurussen in 3D.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Archeoloog dinosaurusspel
Met de app Archeologist kan je de kleuters laten puzzelen, kleuren, botten opgraven en dinosaurussen door de klas laten lopen. Je doet dit met behulp van augmented reality.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Hololens in ontwikkelaarsmodus: Handleiding
In deze bijdrage vind je instructies om de Hololens2 VR-bril in ontwikkelaarsmodus te plaatsen.
Downloadbaar lesmateriaalAnder -
Kunstbabbelkaarten: In gesprek gaan aan de hand van kunst
Onze kunstbabbelkaarten nodigen je uit om met je klasgroep in gesprek te gaan aan de hand van een selectie werken uit de collectie van het MSK.
Samen kan je het hebben over alledaagse onderwerpen zoals kledij, hobby’s, feest, vakantie, de …Downloadbaar lesmateriaal (4) -
Schuifmaat: Simulatie
Met behulp van deze simulatie kan je het meten met behulp van een schuifmaat klassikaal demonstreren. Via het keuzemenu kan je de instellingen van je schuifmaat aanpassen.
WebsiteLeerkracht -
Meertalig document bij het vlaggensysteem van Sensoa
Bij incidenten of grensoverschrijdend, storend gedrag in de klas, verwijs ik mijn OKAN-leerlingen naar dit document.
We bekijken stapsgewijs het document.
- Is er toestemming was voor het gedrag?
- Is het gedrag vrijwillig (niet geforceerd)? …
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht