-
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Elektromotor: Simulatie
Deze simulatie biedt je inzicht in de werking van een elektromotor. Gebruik je computermuis om rond de toepassing te navigeren.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Opstelling temperatuurregeling: Leerpad
Dit digitale leerpad bevat oefeningen over temperatuurregeling. De oefeningen zijn gebaseerd op de opstelling over temperatuurregeling. Je kan deze opdrachten ook terug vinden als downloadbaar lesmateriaal.
Interactieve oefening -
The Boolean Game: Grafisch ontwerpen
The Boolean Game is een tekenspel dat jou helpt om een aantal grafische ontwerptools te begrijpen waarmee je snel tekeningen ontwerpt. Zo leer je Booleaanse bewerkingen gebruiken in Adobe Illustrator, Sketch, Figma en andere vectoreditors.
Interactieve oefeningICT-coördinator, Systeembeheerder -
The Bézier Game: Oefenen met de pen-tool
Internetspelletje waarmee je de beruchte pen-tool van Adobe en de beroemde Bézier-curven kunt oefenen. De Bézier-curve is een parametrische curve die wordt gebruikt in computergraphics en programma's zoals Adobe Photoshop en …
Interactieve oefeningICT-coördinator, Systeembeheerder -
PLC: Leermodule
Dit leerpad is een inleiding over automatisatie. Het kan zelfstandig doorlopen worden om nadien in de praktijk aan de slag gaan om basisschakelingen te realiseren op niveau van programmeren en aansluiten.
Deze leermodule behandelt volgende …
Interactieve oefening -
Veiligheidspictogrammen: Memory
Veiligheid en elektriciteit is een ideale combinatie. Test jouw kennis van veiligheidspictogrammen met een speelse pictogrammenmemory. Haast en focus je, want dit memoryspel registreert de verstreken tijd en het aantal pogingen.
Interactieve oefening -
Museum Escape: Ontsnap uit het museum
Door telkens aandachtig naar de kunstwerken te kijken, kan je de raadsels van JOS oplossen en ontsnappen uit het museum. Bij elke nieuwe speelbeurt, krijg je een nieuwe vraag en ontdek je een nieuw kunstwerk!
Interactieve oefening (8) -
Sensoren en actuatoren: Theorie en opdrachten
Theoretische uitleg en oefeningen over sensoren, actuatoren en de toepassing van deze systemen in een productieautomatisatie.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Widgets: Computerwetenschappelijke concepten ontdekken
Widget is een digitale tool waarmee je computerwetenschappelijke concepten verkent. Je leer over tekstcompressie, pixelatie, cryptografie en een odometer.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Alleen op de Wereld: Eduscape
In deze eduscape leer je meer over een klassieker uit de wereldliteratuur: Sans Famille of Alleen op de Wereld.
Deze jeugdavonturenroman werd geschreven in 1878 door Hector Malot en gaat over de vondeling Remi en de zoektocht naar zijn …
Interactieve oefening (3)Leerkracht