-
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Maak een smakelijk stilleven
Wat als je moest kiezen tussen kunst en pizza? Dat zou een nachtmerrie zijn! Maar wat als je kunst en pizza kon combineren? Deze DIY doet je dromen uitkomen en toont je hoe je lekkere pizzakunst maakt.
Video -
Aan de slag met filmwijsheid: Webinarreeks
Aan de slag met filmwijsheid is een webinarreeks voor leerkrachten en cultuureducatoren, die hen wegwijs wil maken in film, filmtaal en filmeducatie zodat ze deze kennis kunnen meenemen naar de klas of naar activiteiten rond film in de vrije tijd. …
Video -
Een stop-motionfilm maken: Tutorial
In deze video laat Jasper jou zien hoe je stap voor stap een stop-motionanimatie maakt. Hij werkt hierbij o.a. met Playmobil. De verschillende onderdelen die in dit filmpje aan bod komen, zijn:
- het verhaal;
- de diepte;
- het natuurlijk bewegen; …
Video (5)Leerkracht -
Erfgoed: Audiovisueel materiaal voor secundair onderwijs
Wil je aan de slag met audiovisueel materiaal voor erfgoedlessen? Op Archief voor onderwijs vind je inspiratie rond erfgoed en STEM, erfgoed en Nederlands, erfgoed en burgerschap, erfgoed en historisch bewustzijn, iedereen erfgoedt & …
Video -
When I Grow Up: Documentaire
Drie vastberaden jongeren uit Oekraïne eisen hun recht op onderwijs op tijdens het hoogtepunt van de Russische invasie. De docu When I Grow Up geeft ze een stem en documenteert hun carrièreambities en innerlijke kracht ondanks de …
VideoOrganisatie, firma, vzw -
Niemand eet alleen: Inspiratiereportage
Amerikaans schoolproject; niemand eet alleen of We Dine Together.
In een Amerikaanse school werkten enkele leerlingen een project uit waarbij ze actief connectie leggen met nieuwe leerlingen tijdens de pauzes.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
dynamoPROJECT: Praktijkvoorbeeld
In dit filmpje worden drie praktijkvoorbeelden getoond met getuigenissen van leerkrachten, leerlingen en experts over de meerwaarde om via dynamoPROJECT met een kunstenaar aan de slag te gaan in de klas. De mogelijkheden zijn eindeloos: Schakel …
Video -
Vlaggen voor vrede: Ketnet
De oorlog in Oekraïne laat ook de kinderen niet onberoerd. Daarom start Ketnet met de actie #vlaggenvoorvrede. Kinderen creëren een tekening en maken er een vlag van. Hang die vlag dan op een zichtbare plek. Via Ketnet.be en de …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Lichamelijke aanraking: Toestemming of niet?
In dit filmpje wordt eenvoudig uitgelegd wat toestemming is. Hoe je toestemming kan krijgen en geven.
Het gaat over kinderen die zelf over hun lijf beslissen, over lichamelijke keuzevrijheid, maar ook over weerbaarheid.
Video (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Micro-agressie: Infoclip
De kennisclip gaat over micro-agressie. Wat is micro-agressie? Van waar komt het? Wat zijn de gevolgen en wat kunnen we er aan doen wordt hier aangehaald.
Hiernaast vind je op het einde van de video ook nog een QR-code die je brengt naar twee …
Video (8)Leerkracht -
Circulair pixel stretch effect: Grafische ontwerptechniek
Video waarin je uitleg krijgt over het circulair pixel stretch effect, een grafische ontwerptechniek die werd ontwikkeld door ontwerper en kunstenaar Joe Cavazos.
Gebruikte afbeeldingen komen van Pexels, Pixabay en Unsplash.
VideoLeerkracht