-
CLIL Connect Conference: Save the date
Ontdek de kracht van verbinding in het onderwijs op de CLIL Connect Conference.
Ben jij een onderwijsprofessional of onderzoeker in CLIL en meertalig onderwijs? Dan is dit jouw kans om te verbinden, leren en groeien. Van de Noordzee tot de …tot
Nascholing of activiteitLeerkracht -
Sprites maken in ZIM Kids: ZIMjs
Hier laten we zien hoe kinderen toegang krijgen tot Sprite-animaties in JavaScript als ze de overstap maken naar programmeertaal. We coderen in de ZIM Kids-editor genaamd Slate.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren met ZIM: Opname workshop
In deze video praat Karel Rosseel over coderen met ZIM. ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot professionals, kan leren coderen.
Dit is de opname van een workshop tijdens de Europese conferentie van …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Romans in de klas: Boekentips per taal
Een overzicht van romans in verschillende talen. Je vindt hier titels van boeken in volgende talen:
- Frans,
- Engels,
- Duits,
- Spaans,
- Russisch,
- Italiaans,
- Turks.
De lijst werd opgesteld door de taaldocenten van de Vakgroep Vertalen, …
Artikel -
Kunstbabbelkaarten: In gesprek gaan aan de hand van kunst
Onze kunstbabbelkaarten nodigen je uit om met je klasgroep in gesprek te gaan aan de hand van een selectie werken uit de collectie van het MSK.
Samen kan je het hebben over alledaagse onderwerpen zoals kledij, hobby’s, feest, vakantie, de …Downloadbaar lesmateriaal (4) -
AI: Test of je de machinevertalingen kan herkennen!
Wist je dat we online en in het dagelijks leven heel vaak te maken krijgen met machinevertalingen? Dankzij artificiële intelligentie zijn deze vertalingen steeds moeilijker te onderscheiden van vertalingen gemaakt door mensen. Maar toch …
Interactieve oefening -
Un-Dough!: Google Arts & Culture Experiments
Generatieve AI heeft de wereld veranderd in kleurrijk deeg! Hoeveel culturele monumenten kun jij ontdekken?
Het experiment maakt gebruik van Google AI om monumenten in plasticine-stijl te maken. Een diepte- en opvallendheidsmodel wordt gebruikt om het …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Maak je eigen games of animaties: GameLab 2
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken. In dit tweede deel van het GameLab leren studenten tekst in een spel te animeren en gaan ze dieper in op de eigenschappen van een sprite. Ze sluiten …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 1
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten games, animaties en interactieve kunst kunnen ontwerpen. De leerlingen versterken daarbij hun codeerkennis.
We beginnen met eenvoudige vormen en bouwen op tot meer geavanceerde en op …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Digitale Methode: Digitale schoolboeken
Alles wat je met een klassiek schoolboek kan, versterkt met digitale mogelijkheden om leerstof flexibel, interactief, visueel aantrekkelijk én gedifferentieerd te brengen.
Website (13) -
Wisc-Online: Amerikaanse leermiddelendatabank
Gratis lesmateriaal voor secundair onderwijs gemaakt door Amerikaanse leerkrachten: filmpjes, leerobjecten, screencasts, afbeeldingen …
Website (5)Leerkracht -
BBC Bitesize: Online leren
Deelsite van de BBC met lesmateriaal, testen, videolessen, oefeningen, podcasts ... voor bijna elk schoolvak.
Het materiaal staat per leeftijdscategorie en per vak. Je kan eerst de theorie bekijken, oefeningen maken en ten slotte een online test …
Website (5)Leerkracht