-
Je m'appelle Jessica: Leesvaardigheid
Oefening op lees- en/of luistervaardigheid bij een tekst waar iemand zichzelf voorstelt.
Interactieve oefeningLeerkracht -
La terminaison et le genre: Oefeningen en theorie
Oefeningen om het verband te herkennen tussen het geslacht en de uitgang van een zelfstandig naamwoord.
Verrijking bij de interactieve oefening: La terminaison et le genre: Invuloefening
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Expressions de temps: Oefeningen in spelvorm (1)
Je luistert eerst aandachtig naar de zinnen met een tijdsaanduiding en vervolgens leer je zelf zinnen maken.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Expressions de temps: Vertaaloefening en dictee (3)
Hier kan je zinnen zowel mondeling als schriftelijk oefenen. Nadien kan je zelf een dictee doen over deze zinnen. Je oefent op les expressions de temps.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Expressions de temps: Mini-dialogen (2)
Hier kan je verschillende mini-dialogen met tijdsaanduidingen oefenen.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
La Date: Exercices (3)
Hier kan je oefenen op la date. Er zijn verschillende vertaaloefeningen, een oefening op luistervaardigheid en een dictee.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
La Date: Uitspraak (1)
Leer de woordenschat rond la date, les nombres de 1 à 31, les jours de la semaine et les mois de l'année.
Raad eerst over welk getal, weekdag of maand het gaat, spreek het woord luidop uit en klik op de luidspreker om het correcte …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal