-
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Werken met de vulgreep: Opdrachtenreeks
Leerlingen leren werken met de vulgreep in een rekenblad. Deze opdracht kan zowel in Microsoft Excel als Google Spreadsheet gemaakt worden.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Das Neue Evangelium: Verwerking film
Wikiwijs les over de film Das Neue Evangelium van Milo Rau. De eerste pagina's willen de aandacht van de leerlingen bij de les houden, met een paar oplet-vragen over de film. Daarna gaan de volgende bladzijden dieper in op de inhoud van de …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Kerstmail: Instructie
In deze BookWidget schrijven de leerlingen een korte kerstmail.
Uiteraard is het Nederlands ook belangrijk, maar de opdracht is voornamelijk gebaseerd op het gemeenschappelijk leerplan ICT, waarbij leerlingen moeten leren hoe ze technisch gezien …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
De Samaritaanse vrouw: Verwerking
Interactieve oefening over het gesprek van Jezus met de Samaritaanse vrouw. Het verhaal is te vinden in Johannes 4.
- Bijbelverhaal met vraagjes in vorm van sleepoefening en gatenoefening.
- Tenslotte nog een filmpje over dit verhaal.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Computational thinking: Online workshop
Deze online workshop is ontwikkeld voor leerkrachten. Computational thinking maakt onderdeel uit van de eenentwintigste eeuwse vaardigheden. Kennisnet introduceert je in de workshop met de wereld van logisch nadenken en programmeren. Ze …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Leer programmeren met Flappy Bird
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks leer je binnen een uurtje de logica van het programmeren door commando's te rangschikken. Het online programma gebruikt een gelijkaardige vormgeving als …
Interactieve oefening (6)Organisatie, firma, vzw -
Leer programmeren met Angry Birds
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks creëer je een wereld waarin je een racespel kan spelen met de Angry Birds figuren. De lessenreeks bouwt op in moeilijkheid.
Interactieve oefening (6)Organisatie, firma, vzw -
Leer programmeren met Anna en Elsa uit Frozen
Deze webtoepassing laat elke leerling proeven van het programmeren. In deze online lessenreeks leer je binnen een uurtje de logica van het programmeren door commando's te rangschikken. Het online programma gebruikt een gelijkaardige vormgeving als …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw