-
Spijsverteringsstelsel: Organen
Verbind in deze interactieve oefening de organen met hun juiste functie.
Interactieve oefening (3)Student (lerarenopleiding) -
Hoe lang blijft een coronavirus ergens op zitten?: Video met vragen
Deze interactieve oefeningen starten met een korte video van Universiteit van Vlaanderen (met Marc Van Ranst). In de daaropvolgende meerkeuzeoefeningen, sleepoefening en open vragen beantwoord je vragen over het voorkomen van contactbesmettingen.
Interactieve oefening (8)Organisatie, firma, vzw -
Plantenkennis: Soorten leren
Op een interactieve manier om te oefenen op plantenkennis. Enkele bekende planten, struiken en bomen kunnen ingeoefend worden.
Je leert de plant herkennen op afbeeldingen en de naam van de plant in het Nederlands en Latijn.
Interactieve oefening (6)Leerkracht -
Schooltaalwoorden: Vakgebonden en vakoverschrijdende woordenschat
Quizletfolder met een uitgebreide set schooltaalwoorden (Nederlands onderwijs).
De schooltaalwoorden staan alfabetisch gegroepeerd zodat ze in deeltjes kunnen worden aangeleerd.
Interactieve oefening (8)Leerkracht -
Bouw van de zenuwcel: Onderdelen
Combineeroefening waarbij je de leerstof over de onderdelen van een zenuwcel moet toepassen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Plantenkennis: Nederlandse en Latijnse benamingen
Interactieve werkvorm om plantenkennis te oefenen. Je oefent de Nederlandse en Latijnse benamingen van frequent voorkomende plantensoorten.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Plantenkennis: Latijnse benamingen
Interactieve oefening bij een les nomenclatuur of plantenkennis waarmee je de juiste wetenschappelijke naam van een groente combineert met de gangbare (populaire) naam.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Het inwendige oog: Functies
Combineer de functies met de juiste delen van het inwendige oog.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Fotosynthese: Onderdelen
Je combineert de verschillende onderdelen/stappen van de fotosynthese met de tekening.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Mitose en meiose: Zelfstandig werken met studiewijzers bij biologie
Verantwoording
Bij zelfgestuurd leren moeten leerlingen in de mate van het mogelijke zelf hun kennis construeren. Noodzakelijke ingrediënten zijn kwaliteitsvolle sites en degelijke ondersteuning van de leerkracht. Een basisdocument daarbij is de …ArtikelLeerkracht -
Werking van het hart
Verantwoording
Een tekening uit een handboek of encyclopedie schiet gedeeltelijk tekort naar de leerlingen toe: animaties geven wel een realistische visuele voorstelling van bepaalde processen. Dit geldt ook voor de les over het hart. De leerlingen …ArtikelLeerkracht