-
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Ken jij de Google apps bij naam?
Combineer de symbolen van de verschillende Google tools met de juiste naam. Herken jij de verschillende logo's?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (2)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Deze les gaat over schaatsen met oefeningen over:
- De Elfstedentocht,
- Schaatsen met Elsa en Anna (coderen).
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (1)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Met oefeningen over:
- de twaalf provincies van Nederland,
- Hollandse Meesters.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
VEX IQ: Robotbouwpakket
VEX IQ is een in elkaar te klikken roboticasysteem, waardoor het snel en makkelijk is om een eindeloze verscheidenheid aan robots te bouwen. Leer hoe je met code een fysieke robot tot leven brengt en pas belangrijke STEM-vaardigheden toe.
Probeer …
Fysiek materiaal -
Organiseren van mappen en bestanden: Oefening
Oefening over het organiseren van mappen en bestanden:
- Wat is een bestand?
- Soorten computerbestanden zijn er?
- Hoe herken je bestanden en bestandsextensies?
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Verschillende bestandsformaten
Bestanden zijn er in heel veel soorten en formaten. In deze oefening moet je het logo van een bestand combineren met de juiste bestandsextensie.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Programmeren basis: Soorten iteraties of lussen
Programmeren basis: soorten iteraties of lussen die gebruikt worden bij het programmeren. Gemaakt met de blokjes van Scratch.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Op uitwisseling: Desktopper, hoofdstuk 4
Oefening bij Desktopper Computers, gegevensbeheer, netwerken en internet, hoofdstuk 4.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Op verkenning: Desktopper, hoofdstuk 2
Verkennende voorbereidende oefening bij Desktopper, Computers, gegevensbeheer, netwerken en internet ... hoofdstuk 2.
Interactieve oefeningLeerkracht