-
De Romeinse cijfers op een rijtje met ezelsbruggetjes
In dit artikel vind je ezelsbruggetjes voor het onthouden van de Romeinse cijfers.
ArtikelNieuw -
Code City: Codeerlessen
Coderen en computationeel denken zijn dé vaardigheden van de toekomst. Door te coderen leren kinderen de digitale wereld beter begrijpen. Ze leren logisch nadenken, krijgen een beter ruimtelijk inzicht en lossen problemen op. Een flinke …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
OctoStudio gebruiken om een micro:bit Maqueen-robot op afstand te besturen
Met dit project programmeer je met behulp van een micro:bit de Maqueen-robot zodat je het draadloos kan besturen met OctoStudio op een smartphone of tablet. Volg stap voor stap het leerpad.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
The Flax: Belevingscentrum artificiële intelligentie
Flax is de afkorting voor Future Learning and Augmented Xperience, het is een nieuw belevingscentrum met het doel om de wereld te onderwijzen over de wereld van artificiële intelligentie.
Als House of Artificial Intelligence …WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Whadda: Ontwikkel je STEM- en programmeervaardigheden
Whadda biedt de makersgemeenschap doe-het-zelf-elektronica en apparatuur om ideeën tot leven te brengen! Doe mee met onze zoektocht om meer te leren over elektronica, programmeren, mechanica en meer nuttige vaardigheden! Laat je inspireren …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
STEAM Learning Ecologies
STE(A)M Learning Ecologies (SLEs) is een project dat gefinancierd wordt door de EU en gericht is op het ontwikkelen van interessante leermogelijkheden voor wetenschapsonderwijs, die toegankelijk zijn voor iedereen, zowel binnen formele als …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Biobased Bouwen: Kennisbank
Deze kennisbank biedt informatie over de beschikbaarheid en toepassingsmogelijkheden van biobased materialen, producten en bouwconcepten. Ook niet-hergroeibare producten die passen in het concept van circulair bouwen worden opgenomen.
WebsiteLeerkracht -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Techniekfestival
Op donderdag 23 mei 2024 verandert Flanders Expo Gent in een bruisende plek vol innovatie en creativiteit. We willen leerlingen verbazen met de nieuwste technologische snufjes en interactieve workshops die de wereld van techniek tot leven brengen. …
Website -
Labosims: Animaties voor natuur- en scheikunde
Op deze Franstalige website vind je animaties voor de vakken natuur- en scheikunde. Deze online webapps zijn gemaakt met ZIM om verschillende kleurenmetingen, snelheid, beweging van energie te demonstreren aan leerlingen.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
KdG FabLab: Maakplaats voor iedereen
Het FabLab van de Karel de Grote Hogeschool is een maakplaats voor iedereen.
Je vindt er onder andere:
- 3D-printers,
- een Makerbot,
- lasercutters,
- een CNC-frees,
- een AR/VR-space,
- een textielatelier,
- educatieve tools (Makey Makeys, Microbit ....) …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Leer je kind programmeren met Scratch! - Roadbear Studios
Programmeren voor kinderen, een hot topic. Veel ouders willen graag dat hun kind op een soort van programmeercursus gaat. De programmeerklasjes voor kinderen schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond.
De eerste onderzoeken naar of alle …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator