-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Redden kleine kerncentrales het klimaat?
Marc Alexander, de spreker van deze webinar, is lid van de 11 maart beweging 2015. Deze organisatie pleit voor 100% hernieuwbare energie en ijvert voor een sociale en rechtvaardige overgang. Tijdens zijn presentatie weerlegt hij de vermeende …
Video -
Productie van een vouwbare smartphone: Reportage
Videoreportage over het bezoek aan een smartphonefabriek in Shenzhen in China waarbij je leert hoe vouwbare smartphones (of foldables) in elkaar worden gezet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
3D-animaties van technische zaken
In dit Engelstalig videokanaal worden technische zaken zoals gebouwen, skiliften, bruggen ... aan de hand van 3D tekeningen en animaties uitgelegd.
VideoLeerkracht, Ander -
Automobielsector: Beroepen
Op deze pagina vind je acht getuigenissen van mensen die hun weg hebben gevonden in de talloze jobs van de automobielsector. De professionals getuigen over de meerwaarde van een hogeschoolopleiding in de automotive.
Video -
Duaal leren: Myth Busters
Duaal leren is alleen voor jongens. Duaal leren is alleen werken en geen school. Duaal leren is voor dommeriken. Er bestaan veel clichés over duaal leren. Deze videoplaylist ontkracht al deze vooroordelen.
Video -
Duaal leren: Elektriciteitssector
In dit artikel vind je informatie rond duaal leren voor het secundair onderwijs, duaal leren voor het volwassenenonderwijs en het systeem van 'Leren en Werken' voor de richtingen die leiden naar een beroep in de elektriciteitssector.
Artikel -
Hersteleconomie: Milieuvriendelijk en financieel voordelig
Door een product te herstellen in plaats van te vervangen (aankoop nieuw product), verlengt de levensduur van het product. Hierdoor worden de materialen en broeikasgasemissies bij de productie van een nieuw product uitgespaard.
Bij producten die …
Artikel -
SCARA robots in het secundair onderwijs: Project InnoVET
Het project leunt aan bij IoT-projecten en digital skills. Het kadert binnen de wereld van micromanufacturing, voornamelijk robots, cobots en digitale fabricagetechnieken. Het project wil de leerlingen een nieuwe SCARA robot leren bouwen en …
Artikel -
VR trainers on track: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde CVO Edukempen in samenwerking met PXL Smart ICT en PXL Onderwijsinnovatie een TTT-programma om Vivista-software te gebruiken. Leerkrachten auto van Campus Het Spoor waren het eerste testpubliek van het TTT-programma …
Artikel -
AI in nijverheidstechnische opleidingen: Project InnoVET
Artificiële intelligentie wordt al vaak gebruik in de industrie, maar weten de leerlingen wel wat dit inhoudt? In dit lespakket leren leerlingen AI kennen. Ze leren aan de hand van Python notebooks een objectherkenningsalgoritme gebruiken en …
Artikel -
Digitale leerpaden voor beroepsgerichte vorming: Project InnoVET
Met dit project werd ingezet op digitale leerpaden. Een digitaal leerpad is een logische opeenvolging van leeractiviteiten (instructiefilmpje, tekstje, (deel van een) syllabus, opdracht, oefening, evaluatie, feedback …) die wordt aangeboden …
Artikel