-
Freepik Pikaso: Afbeeldingen creëren met AI
Met deze tool kan je afbeeldingen creëren met behulp van artificiële intelligentie. Je bepaalt zelf hoeveel AI-assistentie je nodig hebt.
Pikaso stelt je in staat om elke gewenste afbeelding te visualiseren en te schetsen via de …
WebsiteLeerkracht, Ander -
De Creatieve Code
De Creatieve Code zet programmeren in als een creatieve tool en is tegelijkertijd een actieve manier om meer over kunst te weten te komen. Leerlingen leren bovendien kritisch te kijken naar technologie door er zelf mee aan de slag te gaan.
Samen …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Beeldende vorming Broklede: Inspiratie en voorbeeldlessen
Op deze website vind je leuke lesideeën voor beeldende vorming met inspiratie, voorbeeldlessen en werkjes van leerlingen. Een greep uit het aanbod:
- zelf een etui maken met bijpassend lettertype;
- een portret tekenen;
- een opdracht rond …
Website (4)School/onderwijs -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Notes & Beats: Muziek leren wordt nog leuker!
Op deze website vind je allerlei leuke tips en spelletjes om je muziekles nog leuker te maken.
Notes&Beats werd oorspronkelijk opgericht om vooral materiaal binnen het dko aan te bieden, maar ondertussen groeit het aanbod en boren zij ook de …
WebsiteLeerkracht -
JolienTekent: Gratis kleurplaten
Als leerkracht kan je je leerlingen deze gratis kleurplaten gemaakt door JolienTekent laten inkleuren. Deze kleurplaten zijn gemaakt tijdens de weken dat het coronavirus in ons land was a.d.h.v. suggesties die ingestuurd zijn door gebruikers. …
Website (9)Leerkracht -
Raspberry Pi: Voorbeeldprojecten
Op deze website vind je verschillende voorbeeldprojecten voor Raspberry Pi. De Raspberry Pi is een kleine singleboard minicomputer die je kan gebruiken om te leren programmeren of voor oefeningen elektronica.
Bij elk project krijg je een …
Website -
Gezelle: Guido Gezelle in de klas
Projecten en lesvoorbereidingen om Gezelle te introduceren in de klas, van kleuter tot secundair:
- Gezelle voor kleuters,
- Gezelle voor iedereen,
- Webzoektocht,
- …
Website -
Musi'x: Pilootproject
Het pilootproject Musi’X bouwt expertise op omtrent een nieuwe aanpak voor de startende muziekleerling, de leerling die er op 8-jarige leeftijd (of mogelijks ook als tiener of volwassene) voor gekozen heeft om een muziekinstrument te leren …
WebsiteAndere functie