-
De psychologie achter economie: Principes van Cialdini
Hoe achter economie ook psychologie zit. Robert Cialdini beschrijft in zijn boek The influence of persuasion hoe je de klant tot kopen kan aanzetten. Zijn principes worden in deze video gekaderd binnen een aantal psychologische theorieën …
VideoLeerkracht -
Hoe werkt marketingcommunicatie?
Hoe werkt marketingcommunicatie? De evolutie van de jaren 80 tot nu.
Het FCB-model: wat is eerst: iets willen, iets erover weten of iets kopen?
Er is ook een vervolg over hoe je reclame kan analyseren met dit model.
VideoLeerkracht -
Beoordelen retailformule: Marketingopdracht
Uitgebreide marketingopdracht waarbij mysteryshoppen als retailformule beoordeeld wordt.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht -
Open Bedrijvendag: Instructiefiche
Opdracht in het kader van Open Bedrijvendag. Leerlingen moeten een bedrijf zoeken, het bezoek regelen, bedrijfskaart aanmaken en een voorstelling maken.
Samenwerken gebeurt a.d.h.v. Google classroom.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Vragenlijst Openbedrijvendag
Vragen die horen bij Openbedrijvendag. Je kan de antwoorden vinden op de website van dit evenement.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht