-
Organisatie en Logistiek: Leerpad
In dit leerpad oefen je volgende leerstof rond het logistieke proces van goederen:
- veiligheid en ergonomie;
- (interne) transportmiddelen;
- signalisatie en stapeling;
- klaarmaken voor verzending.
Interactieve oefening (5)Andere functie -
Gezonde voeding: Leerpad M&W
Via dit leerpad leer je hoe je een gezonde maaltijd kan samenstellen, bereiden en hoe je voedingsmiddelen correct bewaart.
Interactieve oefeningAndere functie -
Een bezoek aan Brussel: Boekje met opdrachten
Deze bundel kan je gebruiken bij een bezoek aan Brussel. In de bundel vinden leerlingen allerlei weetjes over bezienswaardigheden. De weetjes worden afgewisseld met vragen en opdrachten.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Student (niet lerarenopleiding) -
Zeekomkommer: Weetjes en activiteiten tijdens een strandwandeling
In dit document ontdek je weetjes en activiteiten die je kan doen tijdens een strandwandeling.
Je vindt er o.a. weetjes en spelletjes over:
- de bruinvis;
- de haai;
- de heremietkreeft;
- de inktvis;
- de kokkel;
- de krab;
- de kwal;
- de mossel;
- de oester; …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Organisatie, firma, vzw -
Taaluitwisseling: Activiteitenbundel
Organiseer je een taaluitwisseling als leerkracht voor je leerlingen, of als ouder voor je kind(eren)? Dan kan je misschien inspiratie gebruiken voor activiteiten om samen te doen: gezelschapsspelletjes waarbij taal geen barrière vormt, …
Downloadbaar lesmateriaalAndere functie -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 1: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van conditionals.
In de eerste twee lessen oefen je met concepten waarmee je ervaring opdoet voor het werken met conditionals.
In de laatste codeer je met conditionals. Je schrijft code …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Lussen: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je hoe lussen werken.
In de eerste les gebruik je lussen om het Star Wars personage BB-8 efficiënt door een doolhof te laten lopen.
De tweede les bouwt voort op het begrip van lussen. Je maakt unieke kunstwerken met de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw