-
Het medium: Invuloefening - Logoi
Dit is een extra oefening bij 3.2 Het medium (indirect of direct reflexief medium).
Interactieve oefeningLeerkracht -
Breng de Romeinse Keizers tot leven
Artikel over de kansen om hedendaagse technologie te verbinden met het verleden. Hoe kunnen we jongeren bewust maken van zowel de kansen als de risico's van dergelijke technologieën? In dit lesmateriaal kruip je in de huid van figuren als …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Werkwoorden in de tegenwoordige tijd: Herhaling - Mythoi
In deze BookWidgets worden de werkwoorden in het praesens herhaald:
- thematisch ordenen volgens λύειν, contracte en athematische werkwoorden,
- benoemen of de vormen actief, passief of deponent zijn,
- twee reeksen van telkens …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Zetos en Amfioon: Vragen bij de leestekst
Leestekst die aansluit na μῦθος 3. In de tekst wordt alle geziene grammatica getoetst. Het verhaal gaat over Zetos en Amfioon uit de Thebaanse verhalencyclus.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Buitenbeentjes van de eerste klasse: Oefeningen - Mythoi
Oefening op de buitenbeentjes van de eerste klasse en een korte herhaling van de verbuigingsmodellen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
πολυς en μεγας: Oefeningen - Mythoi
Oefeningen over πολυς en μεγας bij 5.3.α + 5.3.β met een paar extra woorden bij in de opgave.
Interactieve oefeningLeerkracht -
De aanwijzende voornaamwoorden: Invuloefening - Mythoi
Oefening op de aanwijzende voornaamwoorden bij 5.2.α + 5.2.β
Interactieve oefeningLeerkracht -
Deponente werkwoorden: oefening - Mythoi
Oefening op de deponente werkwoorden: oefening uit 5.1.β.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Buitenbeentjes in de eerste klasse: Oefening - Mythoi
Oefening bij 4.2 op de buitenbeentjes in de eerste klasse.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Voorzetsels: Leerpad - Mythoi
Leerpad volgens de OVUR-methode om de voorzetsels uit 4.3 en 4.4 aan te brengen en in te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Breng Tacitus tot leven met AI
Artikel over een project rond AI-technologie, een samenwerking tussen de UGent en het Sint-Lievenscollege, waar een brug werd geslagen tussen twee ogenschijnlijke tegenpolen: klassieke talen en programmeertalen. In dit project kan je je kennis van …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Pythia: Epigrafie, poëzie en AI
Bij het bestuderen van de Klassieke Oudheid vertrouwen we op allerlei bronnen. Verhalen van grote dichters, prachtige tempels, tekeningen op allerlei objecten … In dit AI-project maak je kennis met de epigrafie, de tak van archeologie die …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, …