-
De Chopinmethode: Uitlegvideo
In deze video wordt gedemonstreerd hoe Chopin zijn studenten les gaf. De uitleg wordt gegeven door David Cools en Anthony Hughes.
Een aantal zaken komen aan bod in deze video:
- de voorbereiding inzake de zithouding bij het piano spelen;
- het belang van …
VideoLeerkracht -
Voeding: Cascade van waardebehoud
Jaarlijks gaat er in Vlaanderen bijna 900.000 ton eetbaar voedsel verloren. Een vierde daarvan gooien huishoudens thuis weg. Ook bij de horeca en catering belanden heel wat voedseloverschotten via de restafvalzak in de verbranding. In de …
Beeld -
Eerste hulp bij tandongevallen: Infofiche
Deze infofiche werd opgesteld door het Vlaams Instituut Mondgezondheid en geeft aan wat je moet doen bij een gebroken of verplaatste (melk)tand.
Beeld -
Circulaire economie: Infographic
Deze infographic is het princiepsdiagram van de circulaire economie: het vlinderdiagram.
Het toont voor biologische (linkerhelft) en technische (rechterhelft) materialen de verschillende mogelijkheden voor circulariteit, in volgorde van waarde-behoud …
Beeld -
Circulaire economie: Bedrijfsmodellen
Dit beeld resumeert enkele typische bedrijfsmodellen die kunnen gebruikt worden binnen een circulaire economie. Het is een Vlaanderen Circulair adaptatie van een Aaccenture grafiek.
Vijf typische bedrijfsmodellen worden gegeven, verspreid over …
Beeld -
Zo creëert juf Femke een krachtige taalleeromgeving in een diverse klas
Hoe wordt je klas een plek waar je taal leren maximaal stimuleert en alle leerlingen meeneemt, ook wie het thuis financieel moeilijk heeft of een andere taal spreekt? Taalexpert Carolien Frijns gaat op bezoek in de vierde klas van juf Femke en …
VideoAndere functie -
Handen wassen voor de operaliefhebber
Wat zijn 20 seconden voor een operaliefhebber?
Om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan is het enorm belangrijk vaak en goed je handen te wassen. Enkele artiesten uit het orkest van Opera Ballet Vlaanderen hebben hiervoor een handig trucje. Dus …
Video -
Redelijke aanpassingen en evaluaties: Lezing
Een lezing over het evalueren in de onderwijspraktijk. Hoe evalueren we leerlingen die gebruik maken van hulpmiddelen en redelijke aanpassingen? Wat is de norm en moeten ze voor alle leerlingen dezelfde zijn?
Video (8)Leerkracht -
Meer interactie via mobiele technologie
Wil je mobiele technologie zinvol in je onderwijspraktijk inzetten maar weet je niet hoe? Bekijk dit filmpje en bezoek de bijbehorende website http://www.touch2learn.be.
Ben je op zoek naar een nascholing over mobiele technologie in het hoger …
VideoAndere functie -
Gebruik van mobiele technologie in het hoger onderwijs: Ideetjes
Wil je mobiele technologie zinvol inzetten in je onderwijspraktijk maar weet je niet hoe? In dit filmpje zie je in het kort drie ideetjes:
- creëer meer interactie in je klaspraktijk,
- zorg voor levensechte taken,
- dicht de kloof tussen de …
VideoAndere functie