-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareOrganisatie, firma, vzw -
Smartify: Beeldherkenning voor kunstwerken
Met deze app voor beeldherkenning scan je kunst in musea zoals muziek met Shazam en krijg je er meer info over.
Hoe werkt het?
- Richt de camera van je telefoon op een schilderij in een museum en je krijgt er meer informatie over. Je krijgt niet …
App of softwareLeerkracht -
Zorgplanning: Online oefenen
Aan de hand van een stagegerelateerde casus komen vijf oefeningen op zorgplanning aan bod. Elke oefening start met informatie over vier zorgvragers. Op basis van die informatie bepaalt de leerling de ideale volgorde om de ochtendzorgen uit te …
Interactieve oefening (28)Leerkracht -
Vluchtelingen: Interactief pad
Deze vluchtelingentest is een interactief project over de vluchtelingenproblematiek. Het interactief pad wil je iets laten beleven van wat een vluchteling meemaakt. Leer onderweg over lastige keuzes die gemaakt moeten worden, grenscontroles en …
Interactieve oefening (9)Leerkracht, Ander -
De economische wereldcrisis: Webquest
Deze webquest schetst de omstandigheden waarin Adolf Hitler aan de macht kwam op basis van een vijftal vragen.
- Wat betekent The Roaring Twenties?
- Bespreek het verloop van The Roaring Twenties, de periode van economische wereldcrisis en de …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Anne Frank Stories: Lees, beluister en bekijk verhalen over Anne Frank
Met Anne Frank Stories en Anne Frank Stories voor jongeren als voorbereiding, krijgt een museumbezoek aan het Anne Frankhuis meerwaarde.
Ieder verhaal duurt zo'n één tot drie minuten.
App of softwareOrganisatie, firma, vzw