-
Coderen met ZIMjs: Voorbeelden van code en toepassingen
In deze bijdrage vind je enkele voorbeelden van toepassingen die je in ZIMjs kan gebruiken om aan de hand van code jouw creatieve ideeën uit te werken.
ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
GIF-creator
Maak eigen animaties en sla het op als gif-bestand.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Energie en geleiding
In deze quiz worden volgende begrippen opgefrist:
- ferrometaal,
- groene energie,
- geleider,
- serieschakeling,
- batterij,
- soorten tangen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Energiebronnen: Oefening
Tijdens deze oefening leer je over de verschillende energiebronnen die op onze planeet bestaan. Analyseer de korte leesteksten en bepaal welke energiebron hernieuwbaar of niet-hernieuwbaar is.
Interactieve oefening -
Statische elektriciteit: Interactieve video
In deze video kom je meer te weten over het ontstaan en het effect van statische elektriciteit. Daarnaast leer je meer over bliksem en bliksembeveiliging.
Interactieve oefening -
Bouwmaterialen: Eigenschappen en gebruik
BookWidgetsoefening over verschillende bouwmaterialen: glas, baksteen, kunststoffen, natuursteen, metaal, hout en beton.
Interactieve oefening (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Wat weet je over een elektrische stroomkring?
In deze oefening legt Theo de elektrische stroomkring eenvoudig uit. Telkens de interactieve video stopt, kan je een vraag beantwoorden.
Interactieve oefening (8) -
Welke tang gebruik je voor welke taak?
Test je kennis over de verschillende soorten tangen.
Interactieve oefening -
Werktuigen uit de techniekklas: Woordenset
Je oefent met deze Quizletset op verschillende frequente werktuigen uit de techniekklas.
Interactieve oefening (6)Pedagogisch begeleider, Ander -
mBlock: Programmeren
mBlock is een grafische programmeeromgeving, gebaseerd op Scratch 2.0.
Creëer ermee een interactief verhaal, spel of animatie.App of software (3)Leerkracht -
Weerstandswaarden kleurencode: Oefeningen deel 5
Je oefent het gebruik van kleurencode bij weerstanden.
Interactieve oefeningLeerkracht