-
Executieve functies: De autometafoor
In dit filmpje worden de executieve functies (noodzakelijke vaardigheden om goed te leren) op een bevattelijke manier uitgelegd.
Video (8)Leerkracht, Ander -
Hoe maak ik een goede groep?
In deze video wordt verder ingegaan op het gebruik van groepsdynamica om van je klas een goede groep te maken.
Door de inzet van groepsvormende activiteiten werken aan de preventie van gedragsproblemen.
Video (3)Leerkracht, Pedagogisch begeleider, … -
Fasen in de groepsvorming
In deze video krijg je uitgelegd hoe je het begin van het schooljaar kunt benutten om van je klas een goede groep te maken.
Praktische handreikingen om preventief te werken en probleemgedrag te voorkomen in de verschillende fasen van …
Video (4)Leerkracht, Pedagogisch begeleider, … -
De vermenigvuldigingswip
In dit filmpje leer je hoe je de vermenigvuldigingswip gebruikt.
Video (7)Leerkracht -
KlasCement: Interview met Heidi Vandewoude
In deze reportage komt Heidi Vandewoude aan het woord. Het interview werd in 2009 afgenomen.
Aanvullende drijfveren waardoor Heidi Vandewoude zich enthousiast inzet voor haar school esemnegen.
Onze school bestaat voor 50 % uit …VideoLeerkracht, Preventieadviseur, … -
Leesbevordering: Naar meer leesplezier (Manu Manderveld/ deel 13)
Op KlasCement vind je al een uitgebreid verslag over het boek: Naar meer leesplezier van Ria Van Dorsemont en Manu Manderveld.
De volgende thema's komen o.a. aan bod:
- Lezen is voor iedereen? Of iedereen kan lezen? Het is een voorrecht dat …
VideoLeerkracht, Preventieadviseur, … -
Leesbevordering: Naar meer leesplezier (Manu Manderveld/ deel 11)
Op KlasCement vind je al een uitgebreid verslag over het boek: Naar meer leesplezier van Ria Van Dorsemont en Manu Manderveld.
De volgende thema's komen o.a. aan bod:
- Men heeft wel eens gezegd: "Strips zijn een alternatieve afbeelding van de …
VideoLeerkracht, Preventieadviseur, … -
'Ik stotter': Dit heb ik
Sander struikelt soms over zijn woorden. Hij stottert al sinds zijn derde. 'Maar als Madonna en Bart Peeters het overwonnen hebben, kan ik dat ook.' Hoe gaat hij er zelf mee om? En hoe reageren zijn ouders, school en vrienden? Je ziet het in de …
Video