-
Executieve functies: De autometafoor
In dit filmpje worden de executieve functies (noodzakelijke vaardigheden om goed te leren) op een bevattelijke manier uitgelegd.
Video (8)Leerkracht, Ander -
Hoe maak ik een goede groep?
In deze video wordt verder ingegaan op het gebruik van groepsdynamica om van je klas een goede groep te maken.
Door de inzet van groepsvormende activiteiten werken aan de preventie van gedragsproblemen.
Video (3)Leerkracht, Pedagogisch begeleider, … -
Fasen in de groepsvorming
In deze video krijg je uitgelegd hoe je het begin van het schooljaar kunt benutten om van je klas een goede groep te maken.
Praktische handreikingen om preventief te werken en probleemgedrag te voorkomen in de verschillende fasen van …
Video (4)Leerkracht, Pedagogisch begeleider, … -
Sint: Hoorspel 2015
Een luisterverhaal met tekeningen over Sinterklaas. Je kan het verhaal bekijken, beluisteren, navertellen, bespreken , .....
Video (7)Leerkracht -
Lineaire vraagstukken in één veranderlijke
De video is een zelfstudie-medium om vraagstukjes aan de hand van een lineaire vergelijking op te lossen. In het totaal worden 4 voorbeelden uitgewerkt en wordt een samenvatting gemaakt. Halverwege is een klein intermezzo met beelden van een …
VideoLeerkracht, Ander -
Waarom?!: Kortfilm over pesten
Een filmpje van vijf minuten waarin een meisje op school wordt gepest. In het verhaal worden afwisselend de situaties op school en de gedachten van de gepeste leerling weergegeven.
Deze kortfilm werd gemaakt door leerlingen uit de derde …
Video (33)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Ingesproken woordenschat Unité 7: J'aime... - Super Max 5
Dit is de zevende uit de reeks met de ingesproken woordenschat van de methode Super Max. Leerlingen horen zo hoe de woordenschat uitgesproken wordt.
Voor elk van de hoofdstukken is er een video beschikbaar. Kijk daarvoor bij de getipte bijdragen.
Video (3)Leerkracht -
Ingesproken woordenschat Unité 8: C'est la fête! - Super Max 5
Dit is de achtste en laatste uit de reeks met de ingesproken woordenschat van de methode Super Max. Leerlingen horen zo hoe de woorden klinken.
Voor elk van de hoofdstukken is er een video beschikbaar. Kijk daarvoor bij de getipte bijdragen.
Video (4)Leerkracht -
Ingesproken woordenschat Unité 6: Prêts?
Dit is de zesde uit de reeks met de ingesproken woordenschat van de methode Super Max. Leerlingen horen zo hoe de woordenschat uitgesproken wordt.
Voor elk van de hoofdstukken is er een video beschikbaar. Kijk daarvoor bij de getipte bijdragen.
Video (3)Leerkracht -
Ingesproken woordenschat Unité 5: Des lunettes? - Super Max 5
Dit is de vijfde uit de reeks met de ingesproken woordenschat van de methode Super Max. Leerlingen horen zo hoe de woordenschat uitgesproken wordt.
Voor elk van de hoofdstukken is er een video beschikbaar. Kijk daarvoor bij de getipte bijdragen.
Video (3)Leerkracht -
Ingesproken woordenschat Unité 3: Moi - Super Max 5
Dit is de derde uit de reeks met de ingesproken woordenschat van de methode Super Max. Leerlingen horen zo hoe de woordenschat uitgesproken wordt.
Voor elk van de hoofdstukken is er een video beschikbaar. Kijk daarvoor bij de getipte bijdragen.
Video (3)Leerkracht -
Ingesproken woordenschat Unité 2: Ma trousse - Super Max 5
Dit is de tweede uit de reeks met de ingesproken woordenschat van de methode Super Max. Leerlingen horen zo hoe de woordenschat uitgesproken wordt.
Voor elk van de hoofdstukken is er een video beschikbaar. Kijk daarvoor bij de getipte bijdragen.
VideoLeerkracht