-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
OPTA Serie 8A: Pulse-functie
In deze video wordt gedemonstreerd hoe je een ladderdiagram kunt creëren om met behulp van een drukknop een uitgang in en uit te schakelen.
VideoLeerkracht -
OPTA Serie 8A: Blink
In deze video wordt gedemonstreerd hoe je een ladderdiagram kunt creëren om een LED te laten fungeren als een knipperlicht.
VideoLeerkracht -
OPTA Serie 8A: Opkom- en afvalvertraging
Deze video-opname laat zien hoe je een ladderdiagram maakt waarmee je een tweede uitgang vertraagd inschakelt na het inschakelen van een eerste ingang. Vervolgens zal de tweede uitgang vertraagd uitschakelen na het uitschakelen van een eerste …
VideoLeerkracht -
Wil van Meeten: YouTube
Op dit YouTubekanaal van Wil van Meeten vind je video's over:
- inductiebuigen,
- verspannen,
- coquillegieten,
- horlogerie,
- ...
Naast filmpjes over de metaalindustrie bevat dit videokanaal ook filmpjes over andere technische onderwerpen.
VideoLeerkracht -
Duaal leren: Myth Busters
Duaal leren is alleen voor jongens. Duaal leren is alleen werken en geen school. Duaal leren is voor dommeriken. Er bestaan veel clichés over duaal leren. Deze videoplaylist ontkracht al deze vooroordelen.
Video -
Erfgoed: Audiovisueel materiaal voor secundair onderwijs
Wil je aan de slag met audiovisueel materiaal voor erfgoedlessen? Op Archief voor onderwijs vind je inspiratie rond erfgoed en STEM, erfgoed en Nederlands, erfgoed en burgerschap, erfgoed en historisch bewustzijn, iedereen erfgoedt & …
Video -
Letten kinderen op iemands huidskleur?
Als hele jonge baby's zich een eerste indruk vormen van mensen in hun omgeving, speelt huidskleur dan een rol? We verklappen het maar vast: absoluut niet. Maar hoe kan het dan dat huidskleur later wel gaat opvallen? Hoe wordt dat beeld gevormd? …
Video -
Zijn we vrij?
We leven in een vrij land. We mogen denken en geloven wat we willen. We hebben de vrijheid om onze koning of onze minister-resident stom te vinden. Zelfs als we er geen argumenten voor hebben. Er is dan geen politie die ons dan in de …
VideoLeerkracht -
Was Jan Van Eyck een genie?
Leonardo Da Vinci behoeft geen introductie. De wereldster van de 15e en 16e eeuw zou geen gelijke gekend hebben, maar klopt dat wel? Liep er enkele tientallen jaren eerder met Jan Van Eyck geen homo universalis rond in ons eigen Belgenlandje of …
Video -
Moeten we bedreigde diersoorten nog wel redden?
Sommige soorten neushoorns zijn nog op één hand te tellen, panda's lijken niet zonder ons te kunnen overleven... Hoort het uitsterven van soorten niet gewoon tot de natuur? En moeten we bedreigde diersoorten dan nog wel redden? …
Video -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht