-
De prinses die alles weten wou: Een digitaal wetenschapssprookje
Met dit digitale prentenboek werk je in de klas aan leesvaardigheid en aan wetenschappelijke vaardigheden. De vragen die voorkomen in het boek lenen zich voor dialooggesprekjes.
Er was eens een prinses… Zo begint dit meeslepende sprookje …
App of software (7)Leerkracht -
Robotizen: Kid learn coding robot
Je leert de basis van het programmeren met computers en robots via een waaier aan interactieve leeractiviteiten in een interessant verhaal.
Het spel is geschikt voor kinderen van vier tot negen jaar.
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
EU Code Week 2020: Toolkit
Informatie over de Code Week 2020, wat je als leerkracht of school kan doen, hoe je een programmeerevenement organiseert en wat je nodig hebt.
In dit document vind je ook tips voor lesplannen en activiteiten om met je leerlingen aan de slag te gaan …Artikel (5) -
Maak een boodschappenlijst
Maak je eigen boodschappenlijst. Tijdens het typen verschijnt er een suggestie met pictogram. Je kan de app in verschillende lesopdrachten integreren.
App of software (6)ICT-coördinator, Systeembeheerder, … -
Musea zetten hun deuren digitaal open met aangepast lesmateriaal
Alle musea zijn dicht, maar je kan op zoveel educatieve manieren de collecties verkennen.
Net op momenten als deze kan je kinderen en jongeren met musea laten kennismaken.Vele medewerkers hebben trouwens aangepast lesmateriaal en tips uitgewerkt om …
Artikel (6) -
EU Code Week 2019: Toolkit
Informatie over de Code Week 2019, wat je als leerkracht of school kan doen, hoe je een programmeerevenement organiseert en wat je nodig hebt. In dit document vind je ook tips voor lesplannen en activiteiten om met je leerlingen aan de slag te …
Artikel (4) -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Bijenspel Hivelife: Bij-zaak wordt hoofdzaak
Hivelife is een spel over bijen voor jong en oud, waarbij je op een speelse manier alles leert over ons milieu door de ogen van de bijen.
In het spel vind je puzzels, quizvraagjes, memory, doolhofspel, bloementapijt, nectarspel, larven …
App of software (6)Leerkracht -
EU Code Week 2018: Toolkit
Informatie over de Codeweek 2018, wat je als leerkracht of school kan doen, hoe je een programmeerevenement organiseert en wat je nodig hebt. In dit document vind je ook tips voor lesplannen en activiteiten om met je leerlingen aan de slag te gaan …
Artikel (3) -
Natuurgames Nationale Parken
Deze app laat je kennis maken met de twintig nationale parken in Nederland. Kinderen ontdekken meer info over een aantal dieren en planten. Per leeftijdsgroep zijn er verschillende spelletjes te spelen: doolhof, woordzoeker, kruiswoordraadsel, …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Ella's handen wassen avontuur
Deze app wil kinderen motiveren om geregeld hun handen te wassen.
Eerst mogen de kinderen samen met Ella buiten spelen of iets klaarmaken in de keuken. Daarna moeten ze hun handen gaan wassen. Via afbeeldingen wordt getoond welke handelingen ze …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
The Foos: Spelenderwijs programmeren van op kleuterniveau
The Foos is (één van de vele) apps waarmee je kinderen de beginselen van het programmeren mee aanleert. Ze moeten een figuurtje van punt A naar punt B brengen, door de stappen uit te 'schrijven' met blokjes. Dit spel is …
App of softwareOrganisatie, firma, vzw