-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareNieuwOrganisatie, firma, vzw -
De verhouding tussen wereldburgerschapseducatie en educatie voor duurzame ontwikkeling
De Sustainable Development Goals schuiven wereldburgerschapseducatie en educatie voor duurzame ontwikkeling naar voor als de ideale kaders om globale uitdagingen binnen te brengen in de klas. Door hun toenemende populariteit klinkt vaker de vraag …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw -
Bouwstenen voor effectieve taaltrajecten: Praktijkgids voor taalondersteuning in kleuter-, lager en secundair onderwijs
De handleiding is een praktische leidraad bij het onderzoek Taalintegratietrajecten. Het biedt een praktijkgids voor taalondersteuning.
Deze gids beschrijft zes bouwstenen die je helpen om de taalontwikkeling te stimuleren, om de leerlingen talig te …
Artikel (18) -
StoryboardThat: Digitaal vertellen
Met StoryboardThat kan je op een snelle eenvoudige manier een strip of een sociaal (strip-)verhaal maken.
App of software (4)Leerkracht -
GeoEnzo WEB: Digibordtool
GeoEnZo WEB is een merkonafhankelijke webapplicatie voor digitale schoolborden.
GeoEnZo is eenvoudig in gebruik en bevat al het benodigde gereedschap voor dagelijks gebruik in de wiskundeles.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
SAM-app: Digitale stappenplannen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
SAM is een applicatie die digitale stappenplannen voorziet voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Hierbij staat de leerkracht centraal en selecteert opdrachten (gekoppeld aan de bijhorende doelstellingen) op maat van elke leerling. SAM …
App of software (3) -
Los je rekenoefening op met PhotoMath
Richt de camera van je tablet of smartphone naar de bewerking in je schrift. De app geeft de oplossing en toont je de tussenstappen.
Heb je zelf al een oefening opgelost, dan zal deze tool je vertellen of de oplossing juist of fout is.
App of software (10)Leerkracht -
Apestaartjaren: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren
Het Apestaartjaren-onderzoek is een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT van de Universiteit Gent.
Het onderzoek bestaat uit twee bevragingen rond de digitale leefwereld bij kinderen (6-12 jaar) in de …
Artikel