-
CLIL masterclasses
Ontdek wat we vanuit Howest en onze ED HUB voor jou als CLIL-leerkracht of CLIL-team kunnen betekenen.
We bieden, naast een masterclass voor beginnende CLIL-leerkrachten, ook andere workshops voor CLIL-leerkrachten aan.
Ontdek het aanbod …
tot
Nascholing of activiteitNieuwLeerkracht, Directie -
Emojicode in ZIM
We gebruiken heel wat emoji's in onze berichten. Wist je dat je op Windows of Chromebook met sneltoetsen toegang krijgt tot de emoji's?
Op Windows typ je Windows logotoets + punt of op een Chromebook ctrl+zoek+spatie.
Met deze ZIM-applicatie kan je …
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Emoji's in pixels omzetten
We gebruiken heel wat emoji's in onze berichten. Wist je dat je op Windows of Chromebook met sneltoetsen toegang krijgt tot de emoji's?
Op Windows typ je Windows logotoets + punt of op een Chromebook ctrl+zoek+spatie.
Met deze ZIM-applicatie kan je …
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Smokerface
Deze app laat door middel van een selfie zien hoe je gezicht eruit zou zien als je zou roken. De negatieve gevolgen van roken worden op jouw eigen gezicht getoond. Handig om te gebruiken bij rookpreventie en om te stimuleren om te stoppen …
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Maaltijdzorg: Evaluatiefiche praktijk
Evaluatiefiche om een praktijkles over voedselbereiding te evalueren volgens het aangepaste leerplan van de tweede graad maatschappij en welzijn (D/A-finaliteit).
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Het Vreemde Verleden. Hoe leer je je leerlingen contextualiseren?: Cursus
Contextualiseren is een lastige vaardigheid voor veel leerlingen, doordat zij vaak vanuit hun eigen waarden, normen en kennis naar de wereld kijken. Voor het succesvol verklaren van historische en actuele gebeurtenissen is het echter …
Nascholing of activiteitNieuw -
Innovatieve leeromgevingen ontwerpen: Cursus
De vraag naar het ontwerpen van innovatieve fysieke leeromgevingen, waar schooleigen pedagogische projecten en infrastructuur elkaar versterken, zit al een tijd in de lift. De traditionele indeling voldoet niet altijd meer aan de noden …
Nascholing of activiteitNieuw -
Nieuwe autoriteit en verbindend gezag voor leidinggevenden: Cursus
Als schoolleider heb je een sleutelfunctie in het gesmeerd laten lopen van relaties tussen teamleden, ouders en leerlingen. Zelfs als de school kiest voor gedeeld leiderschap of als je deel uitmaakt van een beleidsteam, gaat jouw rol gepaard met …
,
Nascholing of activiteitNieuw -
De kwaliteit van adviezen, attesteringen en overgangsbeslissingen versterken, hoe doe je dat?: Cursus
Als individu en als team neem je heel wat beslissingen die een invloed hebben op de toekomst van je leerlingen. Goede beslissingen nemen is dus belangrijk maar niet altijd zo makkelijk. Wat weet je over de werking van ons brein, de valkuilen van …
Nascholing of activiteitNieuw -
Doordacht aan de slag met een schooleigen GOK-beleid: Cursus
Werken aan gelijke onderwijskansen is belangrijk in elke school om de hindernissen te compenseren die leerlingen in de weg staan hun volle potentieel te benutten. Maar hoe begin je hier aan en hoe zorg je ervoor dat je GOK-beleid is aangepast aan …
Nascholing of activiteitNieuw -
Gewoon druk of toch … ADHD
Sommige kinderen of jongeren zijn wel eens verstrooid in de klas of hebben moeite met iets af te werken. Ze tonen weinig belangstelling, zitten er zo maar wat bij of storen soms anderen. Maar er zijn ook kinderen of jongeren die voortdurend …
Nascholing of activiteitNieuw -
Zien STE(A)Men doet STE(A)Men
Hoe start je een STE(A)M-werking op in de basisschool? We brengen een bezoek aan een school waar STE(A)M onderwijs leeft. De school investeerde in een heus atelier en koppelde daar een muzische omgeving aan vast. De leerkrachten bouwen samen aan …
Nascholing of activiteitNieuw