-
Do's en don'ts in een museum: Lespakket
In dit lespakket staat onderzoekend leren centraal. Waarom mag je niet eten en drinken in een museum? Waarom mag je geen foto’s met flits maken van kunstwerken? Waarom mag je niet voelen aan een schilderij of beeld? Trek je labojas aan en …
Downloadbaar lesmateriaal -
Waarom kunst in het echt zien?: Lespakket
Welke verschillen ervaar jij bij het kijken naar kunst in het echt of op het internet? Na een inleidende vlog waarin Leonard en zijn virtuele assistent JOS op zoek gaan naar het laboratorium van professor Siebenstein om te ontrafelen waarom kunst …
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Samenspeler/dialoog: Samenwerken en samen maken
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: samenwerken en samen maken vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Kunstenaar/verbeelden: Experimenteren en creëren
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld kunstenaar/verbeelden : experimenteren en creëren vertalen naar …
Downloadbaar lesmateriaal -
Peter en de wolf: Verhaal tekenen en naspelen
De leerlingen luisteren naar het verhaal van Peter en de wolf. Ze kiezen een fragment uit het verhaal en maken daar een tekening van. Alle tekeningen worden ingescand. De leerlingen vertellen het verhaal en kiezen geluiden die bij de personages …
Downloadbaar lesmateriaal (64)Leerkracht -
Kunstbeleving met bijzondere kinderen
Ik werk in de school voor buitengewoon onderwijs De Waterlelie en ik ben gaan zoeken hoe ik met onze kinderen rond kunst kon werken. Gezien de omgeving van de kinderen en hun eigen capaciteiten is dit niet zo eenvoudig. Onze kinderen uit het …
Downloadbaar lesmateriaal (46)Leerkracht