-
Het interieur van een muziekinstrument: Beeldmateriaal
Via dit artikel krijg je verbluffende foto's te zien die de architecturale interieurs onthullen die verborgen zitten in klassieke instrumenten.
ArtikelLeerkracht -
EVn'AR: Alternatieve aandrijftechnieken voor voertuigen met AR
EVn'AR is software voor Microsoft Hololens, tablet en smartphone. Met deze app maken leerling via augmented reality kennis met een elektrisch voertuig en een waterstofvoertuig. Ze ontdekken in deze applicatie de verschillende onderdelen van een …
App of software -
Hersteleconomie: Milieuvriendelijk en financieel voordelig
Door een product te herstellen in plaats van te vervangen (aankoop nieuw product), verlengt de levensduur van het product. Hierdoor worden de materialen en broeikasgasemissies bij de productie van een nieuw product uitgespaard.
Bij producten die …
Artikel -
School Fab Lab AR: Machines in je klas
Met de School Fab Lab AR app haal je via augmented reality verschillende fabricagemachines in je ruimte binnen met behulp van een iPad of iPhone. Zo kan je bijvoorbeeld een 3D-printer binnenhalen waarmee je volop virtueel kan experimenteren. …
App of softwareLeerkracht -
SCARA robots in het secundair onderwijs: Project InnoVET
Het project leunt aan bij IoT-projecten en digital skills. Het kadert binnen de wereld van micromanufacturing, voornamelijk robots, cobots en digitale fabricagetechnieken. Het project wil de leerlingen een nieuwe SCARA robot leren bouwen en …
Artikel -
VR trainers on track: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde CVO Edukempen in samenwerking met PXL Smart ICT en PXL Onderwijsinnovatie een TTT-programma om Vivista-software te gebruiken. Leerkrachten auto van Campus Het Spoor waren het eerste testpubliek van het TTT-programma …
Artikel -
AI in nijverheidstechnische opleidingen: Project InnoVET
Artificiële intelligentie wordt al vaak gebruik in de industrie, maar weten de leerlingen wel wat dit inhoudt? In dit lespakket leren leerlingen AI kennen. Ze leren aan de hand van Python notebooks een objectherkenningsalgoritme gebruiken en …
Artikel -
Digitale leerpaden voor beroepsgerichte vorming: Project InnoVET
Met dit project werd ingezet op digitale leerpaden. Een digitaal leerpad is een logische opeenvolging van leeractiviteiten (instructiefilmpje, tekstje, (deel van een) syllabus, opdracht, oefening, evaluatie, feedback …) die wordt aangeboden …
Artikel -
VR App Kolomboor: Veilig leren werken met VR
VR App Kolomboor werd gecreëerd in het kader van het Innovet project van De Passer/KTA Brugge: "Leerkrachten met VR op de schoolbanken" . De software werd geschreven voor de Oculus Quest.
Via deze app maken leerlingen op een veilige manier …
App of softwareLeerkracht -
Bring Innovation to life: Project InnoVET
Binnen dit InnoVET-project kunnen leerkrachten op een projectmatige manier hun leerplandoelstellingen bereiken door zich tegelijk te professionaliseren in thema’s die ze voor zichzelf én hun leerlingen belangrijk vinden. De scholen …
Artikel -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht -
Physics Lab: Fysica leren en ontdekken
Fysica leren en ontdekken met behulp van een app. Physics Lab brengt wetenschap binnen handbereik. Je onderzoekt er o.a. elektrische stroomkringen en elektromagnetisme door het zelf op te bouwen, factoren aan te passen en het effect ervan waar …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator