-
Coderen met ZIMjs: Voorbeelden van code en toepassingen
In deze bijdrage vind je enkele voorbeelden van toepassingen die je in ZIMjs kan gebruiken om aan de hand van code jouw creatieve ideeën uit te werken.
ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
GIF-creator
Maak eigen animaties en sla het op als gif-bestand.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Active Arcade: Bewegingsspelletjes met camerabesturing
Active Arcade biedt allerlei bewegingspelletjes met de camera als controller.
De app plaatst je in allerlei eenvoudige spelletjes en gebruikt je natuurlijke lichaamsbeweging als spelcontroller (via de camera van het toestel). Interactieve elementen …
App of softwareICT-coördinator, Systeembeheerder -
Twee: Lesmateriaal genereren
Deze site helpt leraren om lesmateriaal te creëren met behulp van AI-technologie. Bevat veel mogelijkheden om zelf interactieve oefeningen (meerkeuze, juist of fout, invul,...) aan te maken, dialogen te genereren, vragen bij YouTube-video's …
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Formula Off Road
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een terreinvoertuig met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces. Daarnaast bestuderen ze de overbrengingsverhouding van de gebruikte …
Interactieve oefeningLeerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Avatar
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een avatar met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces.
Interactieve oefeningLeerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Geluidsmachine
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een geluidsmachine met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Un-Dough!: Google Arts & Culture Experiments
Generatieve AI heeft de wereld veranderd in kleurrijk deeg! Hoeveel culturele monumenten kun jij ontdekken?
Het experiment maakt gebruik van Google AI om monumenten in plasticine-stijl te maken. Een diepte- en opvallendheidsmodel wordt gebruikt om het …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Daily routine: Reading comprehension
In deze BookWidgets lezen de leerlingen een eenvoudige tekst over het dagschema van Kate O'Hara. Daarbij moeten ze tien vragen beantwoorden als toepassing op de simple present.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Daily routine: Reading comprehension
In deze BookWidgets lezen de leerlingen een eenvoudige tekst over het dagschema van dokter Brian. Daarbij moeten ze zes vragen beantwoorden als toepassing op de simple present.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Present tense: Oefeningenmix
In deze BookWidgets moeten de leerlingen negen opgaves oplossen in verband met de present tense (positive, negative, question).
Interactieve oefeningLeerkracht