-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Hoe werkt marketingcommunicatie?
Hoe werkt marketingcommunicatie? De evolutie van de jaren 80 tot nu.
Het FCB-model: wat is eerst: iets willen, iets erover weten of iets kopen?
Er is ook een vervolg over hoe je reclame kan analyseren met dit model.
VideoLeerkracht -
Automobielsector: Beroepen
Op deze pagina vind je acht getuigenissen van mensen die hun weg hebben gevonden in de talloze jobs van de automobielsector. De professionals getuigen over de meerwaarde van een hogeschoolopleiding in de automotive.
Video -
dynamoPROJECT: Praktijkvoorbeeld
In dit filmpje worden drie praktijkvoorbeelden getoond met getuigenissen van leerkrachten, leerlingen en experts over de meerwaarde om via dynamoPROJECT met een kunstenaar aan de slag te gaan in de klas. De mogelijkheden zijn eindeloos: Schakel …
Video -
Vlaggen voor vrede: Ketnet
De oorlog in Oekraïne laat ook de kinderen niet onberoerd. Daarom start Ketnet met de actie #vlaggenvoorvrede. Kinderen creëren een tekening en maken er een vlag van. Hang die vlag dan op een zichtbare plek. Via Ketnet.be en de …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Lichamelijke aanraking: Toestemming of niet?
In dit filmpje wordt eenvoudig uitgelegd wat toestemming is. Hoe je toestemming kan krijgen en geven.
Het gaat over kinderen die zelf over hun lijf beslissen, over lichamelijke keuzevrijheid, maar ook over weerbaarheid.
Video (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Micro-agressie: Infoclip
De kennisclip gaat over micro-agressie. Wat is micro-agressie? Van waar komt het? Wat zijn de gevolgen en wat kunnen we er aan doen wordt hier aangehaald.
Hiernaast vind je op het einde van de video ook nog een QR-code die je brengt naar twee …
Video (8)Leerkracht -
Veilig werken aan hyrbride voertuigen
Kennismakingsvideo, Veilig werken aan hyrbride voertuigen.
De innovatie ligt in dit project op verschillende gebieden. Voor de implementatie van de ontwikkelde EV’nAR wordt gebruik gemaakt van augmented reality op een hololens. Dit is een …
VideoLeerkracht -
Samen Supersterk! door de Ketnet-wrappers: Europese Vriendschapsdag
De corona-epidemie overheerst het leven, niet enkel van volwassenen maar ook van kinderen. Daarom slaan Ketnet en dertien kinderzenders uit de hele wereld de handen in elkaar en roepen ze 12 november uit tot Europese Vriendschapsdag. Met de …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht