-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Spirograaf: Pi-dag
Elke rotatie komt bijvoorbeeld overeen met de diameter van een tandwiel maal pi.
In dit filmpje wordt dit principe uitgevoerd aan de hand van een tekening.
VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Erfgoed: Audiovisueel materiaal voor secundair onderwijs
Wil je aan de slag met audiovisueel materiaal voor erfgoedlessen? Op Archief voor onderwijs vind je inspiratie rond erfgoed en STEM, erfgoed en Nederlands, erfgoed en burgerschap, erfgoed en historisch bewustzijn, iedereen erfgoedt & …
Video -
Als de wereld uit honderd mensen bestond ...
Als de wereldbevolking slechts honderd mensen zou hebben, hoe zou de samenleving er dan uitzien?
Een video met overzichtelijke statistieken over:
- bevolking per werelddeel;
- verdeling kapitaal;
- aantal mensen per wereldgodsdienst;
- bevolking per …
VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Binnenluchtkwaliteit: Meten en verbeteren
Je binnenluchtkwaliteit meten en verbeteren zijn de basis voor een gezond binnenmilieu en binnenklimaat. Een ongezond binnenmilieu kan gezondheidsklachten zoals luchtwegklachten, allergieën, irritatie van neus- en keelslijmvlies, vermoeidheid …
VideoOrganisatie, firma, vzw -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Koeltechnieken: Wat is dat nu juist?
Koeltechnieken, we komen er zonder het te beseffen dagelijks mee in contact. Ontdek hier wat koeltechnieken precies inhoudt.
Koeltechnieken. Het bevindt zich overal en is vaak dichterbij dan je zou denken. Denk maar eens aan je voeding, de airco in …
Video -
Energie: Warmtenetten
Energie is veel meer dan elektriciteit alleen. We gebruiken bijvoorbeeld 75% van onze energie om warmte te produceren. Dat doen we vaak met fossiele brandstoffen, zoals aardgas of olie. Maar zo ontstaan CO2 en broeikasgassen. En die leiden dan …
Video -
Aardwarmte: Mogelijkheden als energiebron
Wist je dat aardwarmte multifunctioneel is? Als de temperatuur van het ondergrondse water hoog genoeg is, kunnen we elektriciteit opwekken en gebouwen verwarmen: handig!
VideoOrganisatie, firma, vzw -
Project GHEAT: Leerlingen vertellen
Leerlingen aan het woord over hun ervaring met het project GHEAT dat onderdeel is van de eerste InnoVET cyclus. We werken op dit moment volop aan het aanbod voor externe scholen om kennis te komen maken met het competentiecentrum Groene …
VideoLeerkracht -
Competentiecentrum G-HEAT: Kennismakingsvideo
Kennismakingsvideo G-HEAT.
Het competentiecentrum G-HEAT wil de ideale uitvalsbasis kunnen bieden aan leraren wanneer het gaat over de energietransitie. Zo willen we de impact van de klassieke manieren van verwarmen op klimaat versus de huidige …
VideoLeerkracht -
GHEAT: Vloerverwarming in combinatie met een warmtepomp
GHEAT is het Innovet project van Bernardusscholen in Oudenaarden, in deze film
presenteren leerlingen hun onderzoek en realisatie wat betreft het installeren van Vloerverwarming in combinatie met een warmtepomp. Vloerverwarming zorgt voor behouden van …VideoLeerkracht