-
Het Europees Referentiekader voor de Talen: Wat is het?
Bekijk de animatie over het ERK om snel een overzicht te krijgen van de structuur en de inhoud van het ERK.
Het Europees Referentiekader voor de Talen (ERK) koppelt de taalvaardigheid in een vreemde taal aan zes beheersingsniveaus, oplopend van A1, A2 …
VideoLeerkracht -
Laat de tekst van een afbeelding voorlezen: Voorleesfunctie iPad
In deze video wordt getoond hoe je op een eenvoudige manier de voorleesfunctie op een iPad kunt instellen. Hierdoor kan je de tekst van een afbeelding laten voorlezen. Een handige ondersteuning voor leerlingen met dyslexie, anderstalige …
Video (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Gym idee: Playlist met tips voor sportieve activiteiten
Gym idee maakt filmpjes met tips voor de lessen lichamelijke opvoeding en verzamelt die in deze playlist. Je vindt er allemaal ideeën voor sportieve activiteiten die je kan gebruiken tijdens de gymlessen. De lijst is onderverdeeld in …
Video (8)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Het feest van Sinterklaas
Algemeen informatiefilmpje over het feest van Sinterklaas met het antwoord op de vragen:
- Waar komt de Sint vandaan?
- Hoe ziet de Sint eruit?
- Wat doen Sinterklaas en Piet?
- Wat moet er in de schoen?
Video (7)Leerkracht -
Bewegen met juf Lieve
Juf Lieve geeft jullie leuke tips over hoe je in beweging blijft samen met je kids. Ze legt kort uit hoe je met beperkte middelen leuke spelletjes voor ze maakt waarin je ook nog sportief beweegt.
Video (8)Leerkracht -
Red Star Line Museum vertelt: Beeldverhalen
Het Red Star Line Museum zet in op taaloefenkansen voor anderstaligen. Nu het museum door Covid-19 voorlopig geen groepen meer ontvangt, bieden we leerkrachten NT2 een online alternatief om samen met hun cursisten met verhalen uit het museum aan …
Video (5) -
Groepsspel: Reactiespel
Een multifunctioneel reactiespel om je gymles goed mee te beginnen of af te sluiten. Het mooie is dat je elementen van Engels, Frans, rekenen en taal kunt toevoegen.
Video (4)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
School in beweging
Kinderen en jongeren tussen de vijf en zeventien jaar zouden per dag zestig minuten moeten bewegen. Ondanks de lessen lichamelijke opvoeding op school, haalt de meerderheid van onze kinderen dat streefdoel niet. Rosalie Coolkens (KU …
Video