-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Brandwonde afdekken met hydrogel en kompres
De eerste verzorging van een brandwonde is altijd hetzelfde: eerst water, de rest komt later. Je kan na het koelen plastiek huishoudfolie gebruiken om de wonde voorlopig mee af te dekken. Deze techniek is bedoeld om een brandwonde tijdelijk af te …
Video -
3D-animaties van technische zaken
In dit Engelstalig videokanaal worden technische zaken zoals gebouwen, skiliften, bruggen ... aan de hand van 3D tekeningen en animaties uitgelegd.
VideoLeerkracht, Ander -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Energie: Warmtenetten
Energie is veel meer dan elektriciteit alleen. We gebruiken bijvoorbeeld 75% van onze energie om warmte te produceren. Dat doen we vaak met fossiele brandstoffen, zoals aardgas of olie. Maar zo ontstaan CO2 en broeikasgassen. En die leiden dan …
Video -
EHBO: Online escaperoom
In deze digitale escaperoom voer je twaalf opdrachten uit, waarbij je de basiskennis over eerste hulp toepast.
Elke (bijna) correct uitgevoerde opdracht levert een of meerdere tips op. Aan de hand van die tips ontdek je welke letsels Meryem, Theo, …
Interactieve oefening (116)Leerkracht -
Bouw: Hoe bepaal je de lagenmaat?
In deze video wordt uitgelegd hoe je de lagenmaat berekend bij het metselen van een muur.
Video (4)Leerkracht -
Bouwmaterialen: Eigenschappen en gebruik
BookWidgetsoefening over verschillende bouwmaterialen: glas, baksteen, kunststoffen, natuursteen, metaal, hout en beton.
Interactieve oefening (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Spatial Augmented Reality
In De Hoge Kouter Kortrijk, buitengewoon onderwijs, wordt Spatial Augmented Reality ingezet om leerlingen te ondersteunen bij assemblagetaken. De school participeert aan het COSMO-onderzoek waarbij de technologie verder op punt wordt gezet. Hoewel …
VideoLeerkracht -
Jongeren en technologie: Comfortabele en energiezuinige gebouwen
Deze video laat zien dat jongeren begaan zijn met de klimaatopwarming. Vaak ondernemen ze zelf actie door zich zoveel mogelijk te voet of met de fiets te verplaatsen, of door steeds zuiniger om te springen met elektriciteit. Maar ook het …
VideoLeerkracht