-
Het gebruik van de tijden in een verhaal - Pegasus novus 2
Oefeningen die leerlingen zelfstandig kunnen maken om het gebruik van tijden in een verhaal zelf te ontdekken. Deze oefeningen sluiten aan bij de leerstof van les 2.6
Interactieve oefeningLeerkracht -
De passieve indicatief perfectum: Leerpad - Pegasus novus 2
Gedifferentieerd leerpad bij 3.3 De passieve indicatief perfectum na een les over de ontdekking van deze vorm, wijs en tijd.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Zelf een museum vullen: Lesidee
Op deze beelden zie je hoe leerlingen aan de slag gaan om een eigen museum te vullen met kunstwerken.
Inleiding
- Je start met een vraaggesprek. Wat zie je leerlingen? Ze geven aan dat ze een lege witte ruimte zien. Van daaruit kan je dan …
Beeld (8)Leerkracht -
Deponente werkwoorden: Leerpad - Pegasus novus 2
Gedifferentieerd leerpad over het gebruik van de deponente werkwoorden. De leerstof sluit aan bij Caput 4 van de methode.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Componistenrijmpjes: Lesidee
Maak je leerlingen warm voor een aantal klassieke componisten door ze zelf rijmpjes te laten maken op de namen van de componisten waarvan ze muziek spelen of de componisten waarmee ze kennismaken in jouw les.
Een aantal voorbeelden die je …
Beeld (6)Leerkracht -
Zelfstandige naamwoorden van eerste en tweede klasse - Pegasus 1
Digitale versie van de oefeningen uit hoofdstuk 1.5 van de methode.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Adjectieven en substantieven van de eerste en tweede klasse
Dit is een reeks oefeningen om de adjectieven en substantieven van de eerste en tweede klasse te herhalen in het Latijn.
Interactieve oefeningLeerkracht