-
Universum: Escapegame
Help Elien de Alien naar de aarde te komen. Dit doe je door diverse raadsels en puzzels over ons heelal op te lossen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Travle: Aardrijkskundige kennis
Travle is een interactief spel waarbij je twee landen op een kaart krijgt of twee provinciën. Het is jouw taak om van de ene naar de andere te gaan. Dit doe je door de naam van een land of provincie in te typen en toe te voegen aan de kaart, …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Carnaval: Puzzel
Sleep de negen puzzelstukken op de juiste plaats.
Interactieve oefening -
Muziekinstrumenten: Leerpad
In dit leerpad vind je interactieve oefeningen over het thema muziekinstrumenten:
- geluiden van muziekinstrumenten herkennen;
- memory;
- puzzels;
- woordenschatoefeningen;
- muziekinstrumenten sorteren;
- filmpjes.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Paashaas: Puzzel 4 stukken
Sleep de puzzelstukken naar de juiste plaats en maak de afbeelding van de paashaas terug volledig.
Interactieve oefening -
Paasmand: Puzzel 12 stukken
Sleep de puzzelstukken naar de juiste plaats en maak de afbeelding van het paasmandje terug volledig.
Interactieve oefening -
VEX IQ: Robotbouwpakket
VEX IQ is een in elkaar te klikken roboticasysteem, waardoor het snel en makkelijk is om een eindeloze verscheidenheid aan robots te bouwen. Leer hoe je met code een fysieke robot tot leven brengt en pas belangrijke STEM-vaardigheden toe.
Probeer …
Fysiek materiaal -
Sinterklaaspuzzel
Een interactieve Sinterklaaspuzzel met zes stukken. Goed voor de beginners.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal