-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Zoek de schaduw bij de afbeelding
Zoek de schaduw bij elke afbeelding. Het woord wordt voorgelezen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Biodiversiteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond biodiversiteit met volgende opdrachten:
- bekijk de filmpje Moestuinen (KRO Kindertijd) en beantwoord de vraag;
- bekijk het filmpje Mier heeft een probleem (MOS) en beantwoord de vragen;
- bekijk het filmpje Elise de eekhoorn …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Mobiliteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond mobiliteit met de volgende opdrachten:
- memory met verkeersborden;
- bekijk het filmpje Autofun (Zeppe en Zikki) en beantwoord de vraag;
- combineer de bestuurder met het juiste vervoersmiddel;
- puzzel een verkeersagent en beantwoord …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Leer uit het verkeer: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond verkeer met de volgende opdrachten:
- verbind het geluid aan het juiste vervoersmiddel;
- zoek de zeven verschillen;
- plaats de fietsonderdelen op de juiste plek op de fiets;
- matrix vormen (basisvorm verkeersborden) en kleur; …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Weer naar school: Woordenschatoefeningen
Oefen woordenschat rond het belangstellingscentrum weer naar school met deze oefeningen gemaakt in TinyTap.
Volgende opdrachten komen aan bod:
- luister naar het woord en kies de juiste afbeelding;
- luister naar de omschrijving en kies de …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Wij gaan op berenjacht: Woordenschat
Interactieve oefeningen rond de woordenschat die gebruikt wordt in het prentenboek Wij gaan op berenjacht van Helen Oxenbury en Michael Rosen.
Volgende opdrachten komen aan bod:
- luister naar het woord en kies de juiste afbeelding;
- luister naar de …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Lekkers van de sint: Memory
Chocolade? Pepernoten? Mandarijnen?
Zoek dezelfde prenten.Interactieve oefening -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal