-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Zoek de schaduw bij de afbeelding
Zoek de schaduw bij elke afbeelding. Het woord wordt voorgelezen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Mysterie van Financiën: Voorbereiding klasuitstap
Deze BookWidget is een voorbereiding op de uitstap naar de tentoonstelling Mysterie van Financiën in het BELvue museum. De termen die aan bod komen tijdens de uitstap worden hier aangeleerd.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Tax On Web leren kennen
Dit is een eerste kennismaking met Tax-on-web om vertrouwd te worden met de toepassing. Hier kunnen de leerlingen later verder op bouwen om een belastingaangifte te leren invullen. Wat staat er in elk vak? Wie moet welke vakken invullen?
Interactieve oefeningLeerkracht -
Beleggen met een positieve impact: Verwerkingsopdracht bij educatieve video
De leerlingen krijgen vragen bij de documentaire van DEGIRO over beleggen met een positieve impact. Hierbij gaat het onder meer over ESG criteria.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Actief en passief beleggen: Verwerkingsopdracht bij educatieve video
Wat is het verschil tussen actief en passief beleggen? Met deze BookWidget verwerken de leerlingen de leerstof bij de video van DEGIRO waarin dit mooi wordt uitgelegd. De nadruk ligt op indexfondsen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Kapitaal en intrest: Oefeningen
Met deze BookWidget kunnen de leerlingen oefenen op de berekening van intrest bij het sparen of lenen van een kapitaal. Herhaling van de begrippen kapitaal, startkapitaal, rente, intrest, rentevoet, lenen, sparen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Soorten goederen: BookWidgetsoefening - BUZZ 5
Oefeningen op de theorie over de verschillende soorten goederen:
- convenience goods;
- shopping goods;
- specialty goods.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Cardgo: Educatief kaartspel over de werking, economie en beroepen van de haven
Cardgo laat je leerlingen spelend én lerend binnenkijken in het havengebied. Ze ervaren de impact van de haven op hun leefwereld. Voortaan geen klassieke voorbereidingsbundel meer als instap in het thema haven, maar wel een educatief …
Fysiek materiaal -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal