-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Redden kleine kerncentrales het klimaat?
Marc Alexander, de spreker van deze webinar, is lid van de 11 maart beweging 2015. Deze organisatie pleit voor 100% hernieuwbare energie en ijvert voor een sociale en rechtvaardige overgang. Tijdens zijn presentatie weerlegt hij de vermeende …
Video -
Productie van een vouwbare smartphone: Reportage
Videoreportage over het bezoek aan een smartphonefabriek in Shenzhen in China waarbij je leert hoe vouwbare smartphones (of foldables) in elkaar worden gezet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal -
NomadPlay: Speel mee met grote artiesten en ensembles
Wat is NomadPlay?
NomadPlay is een bladmuziek-app waarmee je samen met geweldige artiesten en ensembles kunt spelen. Voor het eerst kun je samen met een echt orkest spelen, duetten oefenen met je favoriete muzikanten, meezingen met een professioneel …
Video -
3D-animaties van technische zaken
In dit Engelstalig videokanaal worden technische zaken zoals gebouwen, skiliften, bruggen ... aan de hand van 3D tekeningen en animaties uitgelegd.
VideoLeerkracht, Ander -
Automobielsector: Beroepen
Op deze pagina vind je acht getuigenissen van mensen die hun weg hebben gevonden in de talloze jobs van de automobielsector. De professionals getuigen over de meerwaarde van een hogeschoolopleiding in de automotive.
Video -
Duaal leren: Myth Busters
Duaal leren is alleen voor jongens. Duaal leren is alleen werken en geen school. Duaal leren is voor dommeriken. Er bestaan veel clichés over duaal leren. Deze videoplaylist ontkracht al deze vooroordelen.
Video -
Waarom rijden nog niet alle auto's op waterstof?
Waterstof is heel licht, geurloos en niet giftig. Bovendien is het een uitstekende energiedrager, een soort batterij dus, die niet vervuilt. Waarom rijden dan nog niet alle wagens op waterstof? Scheikundig ingenieur Tom Breugelmans (UAntwerpen) …
Video -
George Collier: Transcripties met partituur
George Collier post op zijn YouTubekanaal en website geregeld transcripties. In deze playlist zijn zijn transcripties verzameld voor koperblazers met occasioneel een zangpartij. Daarnaast vind je in dit leermiddel ook de link naar de bijhorende …
VideoLeerkracht -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Lopen we binnenkort rond met een computer in onze hersenen?
Vroeger nam een computer een hele kamer in beslag, terwijl we er nu een in onze broekzak hebben zitten of aan onze pols hebben hangen. Kunnen we nog een stap verder gaan en lopen we binnenkort rond met een computer in onze hersenen? Als …
Video